Crisis of geen crisis, bezorgen of afhalen, friet blijft product nummer één in de cafetaria. Maar de ontwikkelingen zetten door, denk aan de opmars van loaded fries en de enorme groei van de bezorgmarkt.
Meer omzet uit koffie halen, hoe doe je dat? Koffiespecialist Joost Leopold van De Koffieschool heeft 5 tips voor ondernemers.
Loaded fries zijn populair, maar hoe bepaal je het juiste assortiment toppings? Welke varianten zijn onmisbaar? Is het zaak om regelmatig een nieuwe topping te lanceren, of heeft dat weinig toegevoegde waarde? En hoe ontwikkel je zo'n nieuwe variant? Ondernemers geven tips en delen hun ervaringen.
Starten met verse friet vergt de nodige aandacht en voorbereiding. Hoe pak je dit als cafetariahouder aan en maak je verse friet tot een omzetkraker? Dit zijn de belangrijkste aandachtspunten.
Lokaal ondernemerschap komt tot uiting in het lokaal inkopen. Voor Frietboutique is het zelfs een van de belangrijkste pijlers onder de formule. Maar cafetariahouders gaan ook op andere manieren lokale samenwerkingen aan. Drie ondernemers delen hun visie, aanpak én de resultaten.
Steeds meer ondernemers ontwikkelen hun eigen, unieke loaded fries. In Misset Horeca geven ze hun geheimen prijs. Hans Geurts van cafetaria De Neus in Zeist vertelt dit keer over zijn 'Patat Italian'.
Steeds meer ondernemers ontwikkelen hun eigen, unieke 'loaded fries'. Bedrijfsleider Bas Bremmers van Preuverie De Toren in Echt vertelt dit keer over zijn 'Hippe frites calamaris'.
'De afgelopen week noteerden we wat dit betreft zelfs onze drukste week ooit: in totaal gingen er zo'n 700 frietjes met toppings over de toonbank', zegt Peter Vos. 'Het plafond is nog lang niet bereikt.'
Steeds meer ondernemers ontwikkelen hun eigen, unieke loaded fries. Tom Janssen van De Frietbakkers in Panningen vertelt dit keer over zijn 'Texas Beef Special'.
Bestelzuilen duiken regelmatig op in cafetarialand. Maar de meerwaarde van dergelijke zuilen verschilt per cafetaria, zo blijkt uit een rondgang langs enkele ondernemers. Of het de investering waard is, hangt onder meer af van de klantenkring, de locatie en de omvang en complexiteit van het menu.