artikel

Roast Masters debuteert op The Amsterdam Coffee Festival

Café 203

Na de wereldberoemde wedstrijden Coffee Masters en Coffee Mixologists, bedacht door de meesterbreinen van Allegra Events, maakt nu Roast Masters zijn entree op The Amsterdam Coffee Festival van 1-3 maart 2019. Dit gloednieuwe toernooi zoekt, test én viert de beste koffiebranders ter wereld.

Roast Masters debuteert op The Amsterdam Coffee Festival

De line-up bestaat uit vierentwintig van ’s werelds meest gerenommeerde koffiebranders. Zij strijden drie dagen lang om de felbegeerde Roast Masters-titel. In een dynamische, live setting meet elke brander zich in twee disciplines: het koffiebranden en blenden van espresso.

Unieke kans om uit te blinken

Op de proef gesteld door een panel van toonaangevende juryleden doen de deelnemers de ultieme test van vaardigheden, vakkennis en commerciële toepasbaarheid. Een unieke kans om uit te blinken onder toeziend oog van belangrijke spelers uit de industrie en een internationaal publiek.

Uniek brandprofiel creëren

Een maand voor het evenement ontvangen alle branders 5 kg dezelfde groene koffiebonen, geleverd door importeur Daarnhouwer. Vervolgens dienen zij een uniek brandprofiel te creëren en dat tijdens de wedstrijd te presenteren. Daarna wordt elke brander over twee disciplines beoordeeld: de Single Origin en de Espresso Blend. Zo wordt de kunst van het koffiebranden en het creëren van espressoblends gedemonstreerd. De eerste discipline is een cuppinguitdaging met een twist. Tijdens de tweede ronde brengen de branders hun eigen koffie in. Elk hebben ze vijftien minuten om de jury twaalf koffies te serveren en zowel het smaakprofiel als de commerciële gedachte achter de blend uit te leggen.

Competentiekit

Roast Masters is ook de plek om de nieuwste, meest geavanceerde apparatuur te spotten. Want zonder de beste uitrusting zou het bijna onmogelijk zijn om de vier espresso’s, vier melkkoffies en vier koffies op basis van plantaardige dranken in vijftien minuten te bereiden. De Roast Masters set-up bestaat uit: de nieuwe La Marzocco Linea PB-espressomachine met onder andere ingebouwde weegschalen, een Bunn ICB-brewer en de baristafavoriet, de Mahlkönig EK43 molen. Verder kunnen de branders met dank aan Daarnhouwer rekenen op een prijswinnende Colombiaanse koffie om mee te werken. FrieslandCampina levert zijdezachte melk en Alpro levert een reeks plantaardige alternatieven. Brita zorgt voor niet één, maar twee soorten gefilterd water. Het verfijnd porselein van ACME & CO maakt het af.

Met al deze experts die een bijdrage leveren, plus een aantal van ‘s werelds meest gerenommeerde koffiebranders die het podium zullen betreden, is de allereerste Roast Masters een wedstrijd die je niet mag missen.

Misset Horeca heeft 100 gastpassen voor mensen uit de horecabranche om de ‘Industry Day’ voor professionals op vrijdag 1 maart te bezoeken. Voer de code MISSET in bij de checkout om het gratis toegangsbewijs te bemachtigen.

Dit artikel is gesponsord door ACF

Reageer op dit artikel