Terrasonderzoek: speciaalbieren in opkomst

Terrasonderzoek: speciaalbieren in opkomst

Speciaalbieren en bio- en vegagerechten. Dat zijn dé drink- en eettrends voor het komend terrasseizoen. Verder blijkt de gast op het terras een ...

Dit onderzoek is voor het eerst gedaan en wel onder de honderd horecabedrijven die zijn opgenomen in de Misset Horeca Terras Top100 van 2011. Zij beantwoordden een aantal vragen, zoals ‘Wat is de Top 5 van meest verkochte frisdrank op uw terras in 2011?‘.

Zo werd ook gevraagd om een Top 5 van alcoholische dranken en gerechten/foodproducten. Verder gaven de deelnemers hun Trend Top 3 op het gebied van drank en eten.

De resultaten: meest verkochte frisdrank is cola, gevolgd door icetea en cola light/zero op drie. Bij meest verkochte alcoholische drank staat bier op 1, witte (droge) wijn op 2 en rosé. Waardoor gesteld kan worden dat de gemiddelde gast een gewoontedier is. Ook al omdat blijkt dat vleesgerechten op het terras erg gewild zijn.

De ondernemers gaven op verzoek ook de trends die zij zien op het gebied van food & beverage. Zo voorzien de terrastoppers dat speciaalbieren het (vanaf) dit terrasseizoen het helemaal gaan maken. Qua eten is volgens hen de belangrijkste rol weggelegd voor biologische - en/of vegetarische gerechten.

De beste voorbereiding op het terrasseizoen

Van maart t/m juni gaan mystery guests en vakjuryleden – ervaren horecaondernemers en oud-winnaars – op pad om honderden terrassen te bezoeken.Ze letten op alles wat telt voor je gasten: hoe word je welkom geheten, is het terras netjes, hoe goed kent het team de kaart? Na afloop krijg je een helder rapport met scores en tips waar je echt wat aan hebt. En natuurlijk maken we de 100 beste terrassen bekend tijdens een knallende uitreiking!
Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.