Consumentenorganisatie roept campagne McDonald's halt toe

Tarwe, gist, water en een snufje zout en suiker. De ingrediënten van de broodjes van McDonalds in Duitsland, volgens de hamburgerketen in ons buurland. Onzin, meent de Berlijnse consumentenorganisatie Foodwatch. Op last van Foodwatch heeft McDonald's daarom een recent begonnen reclamecampagne onmiddellijk stopgezet.

Foodwatch stelt dat de broodjes ook plantaardige olie en kunstmatige toevoegingen als emulgatoren (E471, E472e en E481) bevatten. Volgens de consumentenorganisatie wilde McDonald’s in de advertenties ten onrechte de suggestie wekken dat geheel van toegevoegde middelen worden afgezien.

In een reactie gaf McDonald’s te kennen dat de genoemde hulpmiddelen bij consumenten bekend en geaccepteerd zijn. Desalniettemin wordt van de campagne afgezien.

Foodwatch stelt dat de broodjes ook plantaardige olie en kunstmatige toevoegingen als emulgatoren (E471, E472e en E481) bevatten. Volgens de consumentenorganisatie wilde McDonald’s in de advertenties ten onrechte de suggestie wekken dat geheel van toegevoegde middelen worden afgezien.

In een reactie gaf McDonald’s te kennen dat de genoemde hulpmiddelen bij consumenten bekend en geaccepteerd zijn. Desalniettemin wordt van de campagne afgezien.