nieuws

Digitale latte art’ spectaculair en succesvol

Restaurant

Meer dan honderd koffiefanaten hebben een zelfgemaakte latte art ingestuurd via de website van DE. Op de site kan op spectaculaire wijze zelfstandig een ‘digitale latte art’ worden gemaakt door te spelen met koffieschuim, chocolade en een spatel.

Digitale latte art’ spectaculair en succesvol

Dat meldt barista Jeroen Veldkamp van DE-merk Piazza D’Oro op de Horecava in Amsterdam. Via de website van DE kunnen geïnteresseerden zelf een latte art ontwerpen.

Dit gebeurt in drie stappen. Eerst moet de koffie worden ingeschonken. Vervolgens kan een chocoladepatroon worden aangemaakt. De finishing touch vindt plaats door met een prikker of spatel vormpjes te creëren op de cappuccino.

‘Het is allemaal heel speels. Maar wel leuk. Horecaondernemers kunnen zo spelenderwijs kennismaken met de vele mogelijkheden van latte art. Wanneer de maker tevreden is, worden de creaties op de site geplaatst. Inclusief zelf bedachte latte art-naam. We hebben er al enkele honderden’, aldus voormalig meervoudig baristakampioen Jeroen Veldkamp.

Barista videoworkshop

Consumenten schenken thuis steeds betere koffie. Voor de horeca een uitdagende ontwikkeling, want voorsprong behouden op de consument geeft een onderscheidend vermogen. Tevens vormt het een belangrijke meerwaarde. Daarom nu in het koffiedossier een videotraining om nog betere koffie te schenken.

Naar het Koffiedossier…

Meer Horecava-nieuws:

Horecavadossier

Gaat u deze week, of wellicht al vandaag, naar de Horecava? Neem dan eerst een kijkje in ons speciale Horecava-dossier. Hier vindt u het dagprogramma, info over de speciale activiteiten & wedstrijden en uiteraard het laatste Horecavanieuws.

Reageer op dit artikel