Restaurant louter als marketingtool

Restaurant louter als marketingtool

Een restaurant openen in het buitenland louter met als doel toeristen te lokken naar het land van herkomst. In Japan duikt dit marketingfenomeen op. Het New Zealand Travel Café in Tokyo moet Japanners verleiden een reis te boeken naar Nieuw-Zeeland.

Het New Zealand Travel Café opende drie maanden geleden zijn deuren in de wijk Roppongi in Tokyo. In het horecabedrijf kunnen gasten speciale hamburgers, bier en wijn uit Nieuw-Zeeland bestellen.

Reisgidsen
In het bedrijf is muziek te horen van bands afkomstig uit Nieuw-Zeeland. Verder kunnen gasten producten uit het naast Australië gelegen eiland kopen en liggen er natuurlijk tal van reisgidsen en brochures over Nieuw-Zeeland.

Resorts
Travel Café, de eigenaar van de zaak, bezit ook al een dergelijk café afgestemd op de Filipijnen. Het Philippine Travel Café hangt vol met foto’s van resorts en gerechten van de Filipijnen.

Plan van tafel
Het idee om restaurants te starten met als doel toeristen te lokken naar het land van herkomst, is niet nieuw. In 2002 kondigde Thailand al aan een keten van drieduizend restaurants te starten met als doel toeristen te trekken naar het land. Alleen kwam dit plan nooit van de grond omdat de nieuwe regering van Thailand het plan van tafel veegde.