Gonzalo Carpintero Navarroals nieuwe ceo Odyssey Hotel Group
Odyssey Hotel Group heeft Gonzalo Carpintero Navarro als nieuwe chief executive officer benoemd.

Odyssey Hotel Group heeft Gonzalo Carpintero Navarro als nieuwe chief executive officer benoemd.

Na een kleine tien maanden verbouwen is Alma Bistro in Breda geopend. De gastronomische bistro is na restaurant Alma* en Alma Bodega (Bib Gourmand) in Oisterwijk de derde zaak van het paar. Chef Wouter van Laarhoven en gastvrouw Malou Hagenaars bieden de gast hoogwaardige gerechten in een relaxte sfeer.

In Monnickendam staat een strandpaviljoen met uitzicht over de Middellandse Zee. Niet letterlijk natuurlijk; het is de menukaart van Strandvier dat een vergezicht biedt over Zuid-Europa, Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Chef-kok Jessie Ydo beantwoordt acht vragen voor de serie 'Chefs over hun menukaart' van Misset Horeca. 'Ik kan alle kanten op.'

Dat het zo'n succes zou worden, had Freek Hogenboom ook niet verwacht. Sinds een paar maanden combineert hij zijn bakkerij met horeca. Op een nieuwe locatie in het Houtense winkelcentrum Castellum. 'Het is altijd mijn drijfveer geweest om gasten tevreden naar huis te laten keren.'

Na een lovend stuk in Volkskrant Magazine, stond de telefoon roodgloeiend. Terwijl ze over gasten toch al niets te klagen hadden. Restaurant Kingsdish in IJsselstein is namelijk het kleinste restaurant van Nederland. En dat trekt aandacht. Maar hoe onderneem je op een oppervlakte van 20 vierkante meter?

Vegan restaurant Mama Gaia uit Haarlem stopt ermee. In 2022 werd het restaurant van Merijn Everaarts nog gekroond tot Beste vegan restaurant van Nederland. Op 27 juli sluiten voorgoed de deuren.

Twee vestigingen van Coffeelab zijn onlangs failliet verklaard, het gaat om de locaties in Nijmegen en die op het centraal station in Eindhoven. Een paar maanden geleden sloot ook al de vestiging in Breda.

Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu is de kogel door de kerk. Het consortium van Dreef Beheer, Ramphastos Investments en Van Deursen Groep neemt 'Hotels van Oranje' in Noordwijk over. De percelen aan de Koningin Wilhelmina Boulevard in Noordwijk zijn inmiddels in het bezit van de nieuwe eigenaren.

Het bestemmingsplan en de omgevingsvergunning voor de bouw van het Spaarnwoude Park Hotel zijn onherroepelijk. Niets staat de bouw van het hotel meer in de weg. In het hotel komen 137 kamers, een wellness, meetingrooms en golffaciliteiten. Ook biedt het gebouw een nieuw onderkomen voor de golfshop en Golfclub Spaarnwoude.

In augustus opent het boetiekhotel The Diamond zijn deuren aan het Leidseplein in Amsterdam. Dit veelbesproken hotel, ontworpen door architect Roberto Meyer, brengt tevens de Heineken Hoek als Grand café, volledig gerestyled terug.