Exploitant Hampshire Hotel De Eese failliet
Ivo Beheer en Horeca, het bedrijf achter het Hampshire Hotel De Eese in de buurtschap De Bult, bij Steenwijk in Overijssel, is failliet.

Ivo Beheer en Horeca, het bedrijf achter het Hampshire Hotel De Eese in de buurtschap De Bult, bij Steenwijk in Overijssel, is failliet.

De belangstelling voor de jaarlijkse 'Lekkerste Wedstrijden' tijdens de Horecava 2016 is opmerkelijk groot. Nu 74, tegenover voroig jaar 37 in deze periode.

Han Everts van De Aubergerie in Amersfoort noemt zijn nieuwe Bib Gourmand, maandag 9 november gekregen van Michelin, 'een mooie eer naar werken. We hebben hier hard voor gewerkt en bewaken onze prijs/kwaliteit heel goed.'

Hielkje Wester (26) is een crowdfundingcampagne gestart zodat ze een kattencafé kan realiseren in het centrum van Groningen. De horecagelegenheid, waar geen alcohol wordt geschonken, moet 'Kattencafe Op z'n Kop' gaan heten.

NH Hotel Group is bij de World Hospitality Awards uitgeroepen tot 'Best Global Hotel Group' en kreeg een award voor hun mvo-initiatieven.

Teleurstelling bij restaurant 't Gesprek aan de Grintweg in Wageningen. 'Wij vinden het erg jammer dat we Bib Gourmand 2016 niet meer hebben', laat chef-kok Gerwin Diekes maandag 9 november in een schriftelijke reactie weten.

Dorset in Borne heeft maandag 9 november van Michelin een Bib Gourmand gekregen als beloning voor een goede prijs-kwaliteitsverhouding. In oktober hoorde het restaurant van Willem Dankers nog bij de hardst dalers in de Lekker gids voor 2016.

Studenten van de opleiding Manager Ondernemen/Horeca zijn de komende weken de baas in het eigen restaurant Le Pont Bleu van het ROC Midden Nederland.

Jaap Braaksma, chef en eigenaar van restaurant Bij Jaap in Assen is supertrots op zijn Bib Gourmand. Deze kreeg hij maandag 9 november 2015 van Michelin. 'Een grote verrassing. Een nieuwe uitdaging om dit niveau vast te houden.'

Juliana in Valkenburg heeft maandag 9 november van Michelin een Bib Gourmand gekregen. Restaurant Juliana is slechts 7 maanden geleden opnieuw van start gegaan onder leiding van Fréderique Stevens. De culinaire leiding is in handen van Koos van Noort, voormalig chef van het Kurhaus.