De prijs voor 'Best Global Hotel Group' is toegekend voor de onderscheidende wijze van opereren van de keten. De award voor 'Best Initiative in Sustainable Development and Corporate Social Reponsibility' krijgt NH voor voor de Hotels with a Heart campagne, waarin de bijna 400 hotels van de keten kamers beschikbaar stellen voor families die een zware tijd doormaken.
De toekenning van de twee awards is een kroon op het werk van de keten, zegt Federico González Tejera, CEO van NH Hotel Group: ‘alle collega's van NH Hotel Group zijn ontzettend trots dat we met deze prestigieuze, internationale awards zijn onderscheiden.’
Hotels with a Heart
NH Hotel Group wil met de Hotels with a Heart campagne families in het zonnetje zetten die een zware tijd doormaken, bijvoorbeeld doordat een ziek kind ver weg van huis verpleegd wordt in een ziekenhuis.
In het afgelopen decennium zijn er meer dan 22.000 hotelkamers gedoneerd aan deze gezinnen.
In samenwerking met meerdere goede doelen zetten wereldwijd meer dan 2.000 medewerkers van NH Hotel Group zich ieder jaar in om de families een onvergetelijk weekendje weg te bezorgen. In december 2015 zal de elfde editie van Hotels with a Heart plaatsvinden in alle 29 landen waar NH Hotel Group actief is.
Worldwide Hospitality Awards
De Worldwide Hospitality Awards worden ieder jaar georganiseerd door MKG Group. Sinds 1999 worden ieder jaar projecten op het gebied van onder andere innovatie, marketing, HR, social responsibility en duurzaamheid onderscheiden.
Twee jury's, bestaande uit experts uit de hotelbranche en professionals uit de reis-, marketing- en ondernemersbranche, hebben dit jaar samen met de bezoekers van de website van Hospitality ON een keuze gemaakt uit de 45 finalisten, waarbij NH Hotel Group in twee van de vijftien categorieën als winnaar uit de bus is gekomen.