Van der Valk gaat merk opsplitsen

Van der Valk gaat merk opsplitsen

Hotelketen Van der Valk gaat het merk differentiëren. Er komt een onderscheid tussen standaard en luxe hotels. De differentiatie moet nog dit jaar een ...

Oudere en nieuwe hotels vallen nu onder een en dezelfde Toekan-vlag. Voor een leek is het verschil aan de buitenkant niet te zien. ‘We constateren de noodzaak en zien dat we daar niet te lang meer mee moeten wachten’, aldus Martin van der Valk vanuit zijn hotel in Alphen aan den Rijn.

Van der Valk verwacht dat de sub-Toekans nog dit jaar een feit zijn. ‘We zijn er al een tijdje mee bezig, maar je kunt je voorstellen dat zoiets in een familiebedrijf niet zonder slag of stoot gaat. Een interne commissie buigt zich er over.’

Van der Valk

Familiebedrijf Van der Valk bestaat uit negen juridisch onafhankelijke zelfstandige staken. Samen bezitten ze 86 hotels waarvan 56 in Nederland, goed voor 6300 kamers. Over hoe de differentiatie er precies uit gaat zien, wil Van der Valk nog niets kwijt.

Overigens is er al wel sprake van een zeker onderscheid. In het eigen Valk magazine hanteert het familiebedrijf nu een onderscheid in economy, comfort, special en sport hotels. Alleen is dat van de buitenkant niet te zien.

Tip

In de Misset Horeca van 5 februari leest u meer over dit onderwerp.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.