Lezers Telegraaf vinden klacht KHN over Groupon onzin

Lezers Telegraaf vinden klacht KHN over Groupon onzin

De lezers van De Telegraaf vinden het grote onzin dat KHN horecaondernemers afraadt zaken te doen met kortingssites als Groupon. Ondernemers in de horeca zouden hierdoor in financiële problemen raken of failliet gaan, zo luidt de zware boodschap.

Uit de reacties op dit bericht op de website van De Telegraaf blijkt het ongenoegen van de lezers. ‘De horeca is in Nederland (zeker in vergelijking met Duitsland) veel te duur,’ luidt het commentaar.

Een ander schrijft: ‘Wie is hier nu dom? Het restaurant of de internet ondernemer. Restaurants moeten zelf hun prijs eens met een redelijke marche verlagen; krijgen ze veel meer klanten.’

Nieuwe klanten

‘Via een kortingssite heb ik kennis gemaakt met een restaurant en dat is dusdanig goed bevallen dat ik vaker ben geweest en, vanwege mijn positieve reclame, ook anderen. Het is aan de ondernemer om te bedenken hoe hij nieuwe klanten wint en dit is een goede manier.’

Tot nu toe reageerden 231 mensen op het bericht waarin Hajé de Jager, sectorvoorzitter restaurants bij de KHN, zijn ongenoegen uit over de kortingssites. Er zijn mensen die het opnemen voor de horeca, maar het merendeel geeft er op af. Bekijk alle reacties hier.