Cafetaria zet hamburgers medewerkers op de kaart

Cafetaria zet hamburgers medewerkers op de kaart

Eddy Couwenberg van Kwalitaria Bisschopshoeve in Breda daagt zijn personeel op bijzondere wijze uit. Medewerkers mogen een hamburger ontwikkelen op basis van eigen receptuur en leggen dit vast in een video. De burger wordt bovendien verkocht in de cafetaria. Beloningen zijn er voor de maker van de best bekeken video en de meest verkochte hamburger.

'We gaan hamburgers verzinnen met de medewerkers', zo laat ondernemer Eddy Couwenberg van Kwalitaria Bisschopshoeve in Breda weten aan Snackkoerier.

Receptuur

'Ze mogen helemaal losgaan op recepturen, maken een kostprijscalculatie en de hamburger krijgt de naam van de maker', aldus Couwenberg.

'Bijvoorbeeld 'Sophies Burger'. De hamburger wordt vastgelegd in een video die ze zelf aanleveren.'

YouTube

Deze wordt gepubliceerd op YouTube en de maken van de video met de meeste views wordt beloond met een prijs, aldus de ondernemer.

Een prijs is er ook voor de bedenker van de hamburger die het meest wordt verkocht. 'We gaan ze in de winkel verkopen.'