Campagne NIX18 inspireert Cafetaria Top 100-winnaar

Campagne NIX18 inspireert Cafetaria Top 100-winnaar

De Vergulden Èrpel in Waalwijk heeft een 'glaasje NIX' op de menukaart staan. Het drankje ziet eruit als een biertje, maar heeft de smaak van de bekende Ola Split Sinas. Léon en Wilma Leijtens, eigenaren van de voormalige Cafetaria Top 100-winnaar, bedachten het naar aanleiding van de campagne NIX18.

Een mooi voorbeeld van creativiteit en ondernemerschap bij De Vergulden Èrpel in Waalwijk. Het bedrijf van Léon en Wilma Leijtens werd in oktober 2010 uitgeroepen tot winnaar van de Cafetaria Top 100.

Alcohol

Aanleiding voor het ontstaan van het glaasje NIX is de campagne NIX18, in het leven geroepen sinds het begin dit jaar voor jongeren onder de 18 jaar niet (meer) is toegestaan alcohol te nuttigen.

Wilma Leijtens

Het glaasje NIX ziet eruit als een biertje, maar heeft de smaak van een ijsje. 'Die van de Ola Split Sinas', aldus Wilma Leijtens, het 'creatieve brein' achter het nieuwe drankje in het assortiment, dat overigens ook zeer geschikt is voor gasten die wél alcohol mogen bestellen.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.