Loetje opent 38e vestiging in Oegstgeest
Loetje heeft de deuren van zijn nieuwste restaurant, gelegen aan de Klinkenbergerplas in Oegstgeest, geopend.
Op deze pagina vind je verzamelingen van artikelen over alles wat te maken heeft met bedrijfsvoering. Denk hierbij aan tips voor het werven en aannemen van nieuwe medewerkers, uitlegartikelen over wet & regelgeving en alles over het succesvol exploiteren van een horecazaak. Direct hieronder vind je een uitgelichte selectie door de redactie.


Loetje heeft de deuren van zijn nieuwste restaurant, gelegen aan de Klinkenbergerplas in Oegstgeest, geopend.

In de hotellerie zijn er soms verdachte gasten die je stevig op de proef stellen. Joost van Damme is eigenaar van de groep Onilio en een ervaren hotelier. Voor de serie 'Hoe ga je om met..' van Misset Horeca deelt hij zijn ervaringen over hoe om te gaan met rare snuiters in je hotel.

Xiadong Yeh en Alexander van Weelde, eigenaren van Toujours in Haarlem, openden Markd. Een zaak waar ze experimenteren met prikkels naar gasten om de bezetting op relatief rustige dagen omhoog te krijgen.

Ontbinding van de huurovereenkomst komt steeds meer voor. Zeker op A-locaties proberen verhuurders het vaker. Ook rechters ontbinden gemakkelijker dan vroeger. Wanneer loop je risico en hoe voorkom je ontbinding?

Het kan iedere ondernemer gebeuren: in het woud van alle overheidsregels wordt er per ongeluk eentje overtreden. Gertjan Teeuwen, advocaat bij Meester Advocaten legt uit dat het zinvol kan zijn om tegen de hoogte van de boete bezwaar te maken.

Een Michelinster, je durft er niet op te hopen... maar stel dat? Dan wil je toch ook goed voorbereid zijn op de explosie aan gasten die de vermelding in de rode gids met zich meebrengt? Horeca-adviseur Astrid Schreuders van AstridsTaste geeft restaurants tips en deelde deze met Misset Horeca.

Michelin is vaak zo gesloten als een oester, maar tijdens informele gelegenheden is er soms informatie in te winnen over de werkwijze van de gids. Misset Horeca legde zijn oor te luister bij een insider, over de manier waarop Groene Sterren worden toegekend.

In de hotellerie zijn er soms verdachte gasten die je stevig op de proef stellen. Joost van Damme is eigenaar van de groep Onilio en een ervaren hotelier. Voor de serie 'Hoe ga je om met..' van Misset Horeca deelt hij zijn ervaringen over hoe om te gaan met rare snuiters in je hotel.

Kerst staat alweer bijna voor de deur. We vroegen drie horecaondernemers hoe zij omgaan met de voorbereidingen op de feestdagen. 'Uiteindelijk willen mensen gewoon waar voor hun geld. Dat kun je op verschillende manieren bereiken.'

Een horecazaak een naam geven is meer dan het kiezen van een mooi woord. Het draait om het creëren van een identiteit die blijft hangen. Een sfeer, een gevoel, een verhaal. Teisje van Emmerik geeft vijf naamgevingtrends en tips waar je op moet letten bij het kiezen voor een sterke naam.

Hoe zorg je er als ondernemer voor dat jouw restaurant, café of hotel online goed vindbaar is? Met deze vijf concrete tips kun je zelf aan de slag om jouw bedrijf goed onder de aandacht te brengen.

Xiadong Yeh en Alexander van Weelde, eigenaren van Toujours in Haarlem, openden Markd. Een zaak waar ze experimenteren met prikkels naar gasten om de bezetting op relatief rustige dagen omhoog te krijgen.

Zijn eerste Michelinster is nog niet gevallen of chef en ondernemer Daniël Duijster Gomero kijkt alweer vooruit. 'Ik ga die ster niet verdedigen, ik ga de tweede ster aanvallen!'

Resort Hof van Saksen in het Drentse Nooitgedacht, heeft weer een aantal nieuwe vernieuwingen toegevoegd aan het al omvangrijke aanbod faciliteiten. Alles is erop gericht om gasten een nog unieker en exclusiever verblijf te bieden.

Afrekenen met vals geld, weglopen zonder te betalen, vernielingen, stiekem stroom aftappen en diefstal. In de horeca zijn deze misstanden aan de orde van de dag. Dit is hoe horecatycoon René Bogaart zich wapent tegen deze vergrijpen.