De eerste editie van het Fan-ergize Your Enterprise-congres vindt plaats op woensdag 13 januari tijdens de Horecava in Amsterdam RAI. Erik Bemelmans, Business Director van Foodstep: 'Het gaat weer beter in Nederland. Het consumentenvertrouwen neemt toe en dus ook de bestedingen in de horeca. Dat betekent meer mensen aan het werk, maar ook minder mensen om uit te kiezen. Zeker in de horeca blijken de juiste mensen het verschil te maken. Zijn je eigen mensen fan, dan maken ze fans van de gasten, met duurzaam rendement als gevolg. Daarom gaan we tijdens het congres op zoek naar de essentie van bevlogen medewerkers. Vanuit de resultaten uit het benchmarkonderzoek bekijken we wat goed gaat in de Nederlandse horeca, wat beter kan en waar de kansen liggen voor bedrijven.'
Benchmark
Ricardo Eshuis, directeur van SVH: 'Met deze benchmark voorzien we de branche van feiten en cijfers die hard nodig zijn om goede beslissingen te kunnen nemen op het gebied van scholing, arbeidsmarkt en personeelsmanagement. Het opvallend hoge cijfer dat veel medewerkers zichzelf geven voor vakbekwaamheid, steekt af bij de gemiddelde perceptie van gasten in de horeca. Daarnaast steekt het af tegen een ander cijfer dat al jaren stabiel is: slechts 25% van de medewerkers in de branche heeft een horecaopleiding gevolgd. Blijkbaar moet in de branche nog meer bewustzijn ontstaan over het belang van opleiding en training voor een betere performance op de werkvloer. Met Fan-ergize Your Enterprise willen wij de branche echt iets nieuws bieden en samen met ondernemers werken aan ownership van mensen op de vloer. Zo kunnen wij de horecabranche op een hoger plan tillen, met als ultieme ambitie: de Nederlandse horeca de beste van Europa maken.'
Gastsprekers
SVH en Foodstep hebben twee gastsprekers uitgenodigd die elk vanuit hun eigen vakgebied en ervaring concrete handvatten, inspirerende voorbeelden en denkkaders zullen geven waarmee ondernemers en managers direct aan de slag kunnen. Jos Burgers staat bekend als de expert op het gebied van klantgerichtheid en marketing, en cabaretier Jaap Bressers zorgt voor humor, emotie en inspiratie.
Trendboek
De resultaten van het onderzoek worden gebundeld in een trendboek waarin ook inzichten en ontwikkelingen voor en uit de branche in kaart worden gebracht en succesvolle ondernemers aan het woord komen. Alle bezoekers van het congres ontvangen een exemplaar van dit boek.