Nhow hotels breidt de komende drie jaar uit met zeven hotels

Nhow hotels breidt de komende drie jaar uit met zeven hotels
Nhow Amsterdam

De hotelketen NH Hotel Group voegt de bestaande hotels NH Brussels Bloom (Brussel) in 2019 en NH Collection Vittorio Veneto (Rome) in 2020 aan het merk nhow toe. Met in totaal zeven nieuw te openen nhow hotels in de aankomende drie jaar, zal het merk elf hotels in Europa en Zuid-Amerika omvatten.

De huidige hotels NH Brussels Bloom en NH Collection Vittorio Veneto, ondergaan een grondige renovatie en worden tot het merk nhow omgetoverd.
Voor Maarten Markus, Managing Director Northern-Europe van NH Hotel Group, betekent dit vier nieuwe nhow hotels onder zijn leiding. 'Ik ben erg trots op Berlin en Rotterdam. Deze hotels zijn de beste merkambassadeurs voor NH Hotel Group en tegelijkertijd gevestigde hot spots in Berlijn en Rotterdam. Met Brussel, Amsterdam, Londen en Frankfurt zetten we onze uitbreiding voort en verrijken we deze bestemmingen met hotelervaringen op het gebied van kunst, design en architectuur.'

België

nhow Brussels, gelegen in hetcentrum van Brussel dichtbij de botanische tuin, is het eerste nhow hotel in België. Het nieuwe designconcept zal de essentie van het huidige NH Brussels Bloom, een creatief platform voor aanstormend kunsttalent, herformuleren met een moderne, vernieuwende blik. Brussels is, met haar 305 kamers, zowel hotel als kunstgalerij en wil de hot spot van de lokale kunstscene zijn. De heropening is gepland voor de tweede helft van 2019. Het gebouw is eigendom van Pandox, een Europese marktleider in de hotelvastgoedindustrie.

nhow in Italië

Na het eclectische nhow Milano, opent NH Hotel Group begin 2020 een tweede nhow hotel met 199 kamers in de wereldstad Rome. Het centraal gelegen NH Collection Vittorio Veneto, eigendom van de NH Hotel Group, krijgt een nieuw gezicht. Het nieuwe interieur design is geïnspireerd op de rijke geschiedenis van deze keizerlijke stad en herformuleert bekende symbolen uit deze invloedrijke periode in een moderne jas. 'Het hotel in Rome is een weerspiegeling van de grandeur van het keizerrijk en haar historische nalatenschap: de eeuwige stad door de ogen van een hedendaags, onconventioneel merk', aldus de initiatiefnemers.

London

Halverwege 2019 opent nhow London, met in totaal 190 kamers, in het  stadsdeel Shoreditch. Het concept van het Britse architectuur- en design bureau Project Orange omvat de geschiedenis van de Britse hoofdstad onder het motto London Reloaded. De verantwoordelijke architect hiervoor is het bureau van Foster + Partners, opgericht door Sir Norman Foster.

Amsterdam RAI

Op 26 september deed de pers de eerste indrukken op van het interieur design van de toekomstige  nhow Amsterdam RAI, waarvan de opening begin 2020 zal zijn. Met 650 kamers, 25 verdiepingen en een hoogte van 91 meter, zal nhow Amsterdam RAI het grootste nieuw gebouwde hotel in de Benelux zijn. NH Hotel Group werkt hard aan de voortgang van het project tezamen met een haar partners beurs- en congrescentrum RAI Amsterdam, de projectontwikkelaar COD / Being Development en architectenbureau OMA, opgericht door Rem Koolhaas. Het gebouw verwijst naar één van de meest iconische kenmerken van RAI Amsterdam: de reclamezuil, beter bekend als 'Het Signaal'. Door de drie op elkaar liggende driehoeken wijst het gebouw in vele richtingen en symboliseert het zo de diversiteit van het verleden, het heden en de toekomst van de stad Amsterdam.
Het ontwerp van de kamers is geïnspireerd op de zes windrichtingen waarnaar de hoeken van het gebouw wijzen: zuid, oost, noord, zuidwest, zuidoost en noordwest. Thema's uit de 'Gouden Eeuw' van Amsterdam als een commercieel centrum van Europa zijn duidelijk zichtbaar in de kamers, in combinatie met bekende internationale symbolen, zoals mandala's uit India, Mexicaanse 'Día de Muertos'doodshoofden en kersenbloesem uit Japan: alle symbolen komen terug in een moderne, internationale setting.

Frankfurt

In 2021 opent nhow Frankfurt als een viersterrenhotel met 375 kamers en verrijkt hiermee de wolkenkrabber ONE, gelegen in de bloeiende Europese wijk. Afgelopen september is in de stad Marseille het eerste hotel van het merk nhow geopend in Frankrijk. De architecten uit Marseille, tevens vertegenwoordigers van de SHPB (Société Hôtelière du Palm Beach), Claire Fatosme en Christian Lefèvre zijn samen met de Italiaanse architecte Teresa Sapey verantwoordelijk voor de renovatie van het hotel . Het hotel heeft 150 kamers, waaronder een Penthouse suite van 130 m², en completeert zijn aanbod met drie bars, een restaurant, spa, zwembad, 14 vergaderzalen met een maximum capaciteit voor méér dan 400 personen en een auditorium met 322 plaatsen.

Het merk nhow

nhow is het urban lifestyle- en designmerk van NH Hotel Group. Elk nhow hotel heeft zijn eigen persoonlijkheid en is geïnspireerd op de stad waarin het hotel is gevestigd. Met nhow slaat NH Hotel Group een nieuwe weg in en verbindt moderne architectuur en gerenommeerde designers, zoals Matteo Thun (nhow Milano), Rem Koolhaas (nhow Rotterdam / nhow Amsterdam RAI), Karim Rashid (nhow Berlin), Teresa Sapey (nhow Marseille) en Foster +Partners (nhow London) met urban trends.
NH Hotel Group werkt voor elk nhow concept samen met adviesbureau The Null en zijn oprichter Enrique Tellechea. Met de zeven nieuw te openen nhow hotels in Amsterdam, Londen, Brussel, Rome, Frankfurt, Santiago de Chili en Lima in de aankomende drie jaar, zal het merk elf hotels in Europa en Zuid-Amerika omvatten.