Bidroom 'Beste Grown Start-up' volgens Hospitality Technology Forum 2019

Bidroom 'Beste Grown Start-up' volgens Hospitality Technology Forum 2019
foto: Chantal Niklaus

Meer dan 200 aanwezigen van het Hospitality Technology Forum 2019 in Zürich hebben het Bidroom hotelreserveringsplatform uitgeroepen tot beste startup in de categorie Grown Startups.

Bidroom was één van de vier 'grown startups’ die op het evenement hun innovatieve oplossing voor de hospitality industrie presenteerdern. De deelnemers werden beoordeeld door een publiek van meer dan 200 aanwezigen, waarbij de meerderheid van de deelnemers stemde voor de presentatie van Michael Ros, Bidroom'smede-oprichter en COO.

In zijn presentatie benadrukte Ros de belangrijke rol van innovatieve technologie die de basis vormt voor het no-commission model, dat geld bespaart voor zowel de online reiziger als de hoteleigenaren.

De stemming werd voorgezeten door een driekoppige jury: Sigi Gübeli van HôtelièrePlatzhirsch Zürich, Simon Lehmann van AJL-Consulting en Michael Thomann van Thomann Hospitality Management.

'We zijn vereerd dat Bidroom erkend wordt als een game changer voor de hospitalityindustry’, zei Ros toen hij de prijs in ontvangst nam. ‘Het voelt als een oprechte support van een groot en ervaren publiek van Zwitserse horecaprofessionals.’

Jurylid Simon Lehmann: ‘Bidroom komt fris, baanbrekend en innovatief over. Het is precies wat onze industrie nodig heeft: nieuwe ideeën voor distributie, het doorbreken van traditionele gewoontes met nieuwe technologische alternatieven; allemaal gepresenteerd met een vriendelijke en persoonlijke benadering.’

Over Bidroom

Sinds de oprichting in 2014 heeft Bidroom meer dan 120.000 hotels uit 128 landen ingeschreven voor haar online boekingsmodel zonder commissie. Het concept verschilt van online reisbureaus (OTA's) omdat het geen commissie van de hotels vraagt. Het platform werkt met een jaarlijks lidmaatschapsmodel, waarbij hotels alleen een bijdrage betalen na bewezen succes. Bidroom zegt zo aantoonbaar goedkoper te zijn dan alle bekende OTA's. Het resultaat is een aanzienlijke verbetering van de marge voor de hotelier. Deze aanzienlijke besparing wordt gedeeld met de reiziger, die vervolgens een gegarandeerde beste prijs betaalt.