Alle zintuigen op scherp op Horecavaplein Food Culture

Alle zintuigen op scherp op Horecavaplein Food Culture

Het TrendLAB van de Horeca heeft vijf werelden binnen Food Culture waar alle zintuigen op scherp worden gezet: Funky Healthy, Customization, High Traffic, Internet of Things en Transformation & Circularity.

In de wereld Funky Healthy van Food Culture staan Voedingsstoffen centraal. Deelnemers presenteren gezonde en verrassende keuzes voor de bewuste gast bij de Funky Healthy foodbar. De geserveerde gerechten en drankjes zijn een smaakexplosie en d gerechten worden bereid met minder zout, suiker en de juiste hoeveelheid eiwitten, vetten, vitamines en mineralen. Naast de Funcky Healthy foodbar worden twee boxen geplaatst: één waarin alles qua geur, licht, geluid klopt en een box waarin de zintuigen niet worden geprikkeld.

Persoonlijk profiel

In de wereld Customization krijgt de bezoeker op basis van hun leefstijl, DNA of voorkeur, een cocktail met bijpassende bar bites aangeboden. Op basis van vijf verrassende vragen wordt een profiel vastgesteld. Voor ieder profiel is een speciale gin-tonic (met of zonder alcohol), een koffiecocktail, een verrassende bite of een hamburger met kaas passend bij ieder persoonlijke profiel. Op maandag 13 januari vindt hier een DNA-tasting plaats: een tasting met 6 personen waarvan DNA is afgenomen en waar een persoonlijk menu voor is bereid. Alle dagen krijgt de bezoeker hier persoonlijk advies over de huidige ontwikkelingen van DNA-food.

Convenience store van de toekomst

In de convenience store van de toekomst staat beleving centraal. De uitdagingen in het proces van logistiek tot een tevreden gast worden inzichtelijk gemaakt. Tegelijkertijd krijgt de bezoeker een kijkje in de keuken voor slimme apparatuur, een convenience sushiconcept, inzicht in nieuwe presentatievormen en een grab & go-assortiment wat direct toepasbaar is in een convenience store.

Internet of Things

Hoe kunnen techniek en automatisering een organisatie helpen in deze veranderende wereld? In de wereld Internet of Things beleeft de bezoeker een pizzaconcept dat binnen een paar seconden verse pizzabollen creëert in combinatie met Italiaanse chefs die de pizza smaakvol afmaken. Met optimaal voorraadbeheer, innovatieve koel- en warmtetechnieken, snel en gastvrij betaalgemak, real-time inzicht in cijfers en optimalisatie in het bestelproces, ziet de bezoeker hoe hij in kan spelen op de uitdagingen van vandaag de dag.

Circulaire beleving

Bij de Circular Chef’s table proeft de bezoeker het menu van de toekomst. Diverse partners vanuit het initiatief Samen Tegen Voedselverspilling voorzien bezoekers van kennis en inspiratie, om de beste keuzes te maken tijdens het samenstellen en bereiden van gerechten en minder voedsel te verspillen. De circulaire wasstraat in deze wereld laat zien welke efficiencyslag er gemaakt kan worden binnen iedere organisatie.

Op het TrendLAB bevinden zich, naast de werelden binnen Food Culture, ook een interactief Personeelsplein met oplossingen rondom de huidige arbeidsmarktuitdagingen in de branche en het Start-upLAB met meer dan 60 ondernemers. In het theater op het TrendLAB betreden diverse sprekers het podium over uiteenlopende actuele onderwerpen en gaan jonge ondernemers de strijd aan in pitchsessies. Ook Brasserie 2050 is hier te vinden: een plek die niet alleen de smaakpapillen prikkelt, maar ook aanzet tot een goed gesprek over toekomstbestendig voedsel met partijen uit de hele keten.