Na een festival, feest, concert of ander evenement blijven vaak met muntjes (of andere festivaluta) over die waardeloos zijn op het moment dat het festivalterrein verlaten wordt. Stichting Wisselgeld gaat deze muntjes inzamelen om drie goede doelen te ondersteunen.
De stichting gaat met de organisatoren van de festivals aan de slag om van die waardeloze munt weer klinkende euro’s te maken. Dat gebeurt geheel belangeloos en dat betekent dat de lasten van de stichting niet worden gefinancierd uit die opbrengsten.
Landelijke actie Stichting Wisselgeld
Vanaf 3 februari zal een landelijke mediacampagne van Stichting Wisselgeld worden uitgerold. In deze campagne zal aandacht worden besteed aan de promotie van de inleverlocaties (onder meer Domino’s Nederland, Hoogvliet Supermarkten, universiteiten en hoge scholen), het inlevermoment en de goede doelen.
Ondernemers worden dan opgeroepen om in overleg te kijken hoe hun organisatie dit project kan steunen. Daarbij wordt gedacht aan: een inzamelbox op locatie plaatsen en een gezamenlijke (lokale) actie over hoe de festivalvaluta ingeleverd kan worden, netwerk en contacten delen en inzetten voor dit project, creëren van media-aandacht of andere ideën.
Goede doelen: Stichting het Vergeten Kind, Support Casper en KNRM
Stichting Wisselgeld is een fondsenwerver voor effectieve en transparante Nederlandse goede doelen. Elk jaar kiest de stichting drie nieuwe goede doelen die zij door middel van inzamelacties zal ondersteunen. Dit jaar zijn dat de Stichting het vergeten kind, Support Casper en de KNRM.