Tot enkele maanden geleden, toen de horeca dicht moest vanwege corona. Omdat de focus van Fritz-kola ligt op beschikbaarheid in de onderscheidende horeca, ligt de verkoop nu bijna volledig stil. De duurzame, karakteristieke glazen fles speelt het bedrijf op dit moment parten, aangezien deze zich minder goed leent voor de take-away initiatieven.
Niet stilzitten

Toch wil het bedrijf niet stilzitten. Soufiane Bellil, regiomanager van de Benelux, steekt met zijn 5 area-managers de handen uit de mouwen. Samen is er een plan van aanpak opgesteld om klanten bij te staan in deze zware tijd. Zo wordt er bijvoorbeeld geholpen bij het maken en bezorgen van take-away pakketten. Ook wordt er volop meegedacht over terrasaankleding, menukaarten, combideals en andere creatieve ondersteuning.
Juist in deze tijd voelt het bedrijf de verantwoordelijkheid en het belang om in nauw contact te staan met de klant. Het is immers de horeca geweest die er voor heeft gezorgd dat Fritz-kola in Nederland bestaansrecht heeft gekregen. Het plichtsgevoel om iets terug te doen vinden ze dan ook niet meer dan normaal.