Fritz-kola helpt horecaondernemers

Fritz-kola helpt horecaondernemers
Willem Thies is aan het bezorgen voor Wereldburgers in Groningen.

17 jaar geleden bedachten Mirco Wolf Wiegert en Lorenz Hampl Fritz-kola. Ze wilden een betere, leukere en meer verantwoorde cola maken dan de bestaande cola's van de grote bedrijven. Inmiddels vliegen de frisdranken van Fritz-kola over de toog.

Tot enkele maanden geleden, toen de horeca dicht moest vanwege corona. Omdat de focus van Fritz-kola ligt op beschikbaarheid in de onderscheidende horeca, ligt de verkoop nu  bijna volledig stil. De duurzame, karakteristieke glazen fles speelt het bedrijf op dit moment parten, aangezien deze zich minder goed leent voor de take-away initiatieven.

Niet stilzitten

Fritz-kola
Soufiane Bellil bezorgt voor Johnny Wrap in Maastricht.

Toch wil het bedrijf niet stilzitten. Soufiane Bellil, regiomanager van de Benelux, steekt met zijn 5 area-managers de handen uit de mouwen. Samen is er een plan van aanpak opgesteld om klanten bij te staan in deze zware tijd. Zo wordt er bijvoorbeeld geholpen bij het maken en bezorgen van take-away pakketten. Ook wordt er volop meegedacht over terrasaankleding, menukaarten, combideals en andere creatieve ondersteuning.

Juist in deze tijd voelt het bedrijf de verantwoordelijkheid en het belang om in nauw contact te staan met de klant. Het is immers de horeca geweest die er voor heeft gezorgd dat Fritz-kola in Nederland bestaansrecht heeft gekregen. Het plichtsgevoel om iets terug te doen vinden ze dan ook niet meer dan normaal.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.