Snackpoint heeft zich voor drie jaar verbonden aan de club, met een optie voor een vierde jaar. Een aantal Snackpoints in de regio kunnen profiteren van de sponsordeal, zegt formuledirecteur Roger Gielen. ‘Hier in het Zuiden zijn we behoorlijk geconcentreerd met vijftien vestigingen en Geleen als centraal punt. Bij sportsponsoring gaat het om gunning en deze ijshockeyclub heeft een behoorlijk aantal fans. Mensen die voorheen nog niet bij Snackpoint kwamen, kiezen nu misschien wel voor ons. Daar doe je het voor.’
Aansprekende naam
Voor Gielen zelf is de cirkel rond. ‘Ik ben geboren op 300 meter van de ijshal. Dus toen ze ons benaderde, hoefde ik er niet lang over na te denken.’ Maar ook de nieuwe naam van de club spreekt aan, zegt Gielen. ‘De Eaters bestaat sinds 1968 en heette altijd de Smoke Eaters. De laatste jaren werd de naam van de hoofdsponsor gebruikt. Dus je had Ruijters Eaters en Micros Eaters. Nu is het Snackpoint Eaters, hoe mooi is dat? Dat is ook één van de reden geweest om ja te zeggen.’
Speciale snack
Vanwege de sponsordeal wil Snackpoint een speciale snack herintroduceren. ‘Een aantal jaren geleden maakte De Vries voor ons de goulashpuck en de satépuck. Die zijn op een gegeven moment gesaneerd. Het zou mooi zijn als ze die weer gaan maken. Daarover gaan we in gesprek.’
Lokale bedrijven verbinden
Snackpoint is al jaren één van de sponsors van Fortuna Sittard en heeft een skybox in het stadion. Dat contract is onlangs verlengd met het seizoen 2020/2021. Voor Gielen is sponsoring van lokale clubs waardevol, ondanks dat het effect moeilijk te meten is. ‘Iedereen kent Fortuna Sittard en mensen praten over het feit dat Snackpoint één van de sponsors is. Fortuna is daarnaast heel goed in het verbinden van lokale bedrijven door netwerkavonden te organiseren. Wat de lokale ondernemer je biedt, koop je bij een ander niet. Daar geloof ik heilig in.’