Volgens Deliveroo is de samenwerking met de Eredivisie een logische stap, om dat voetbaluitzendingen in het weekend een uitgelezen momenten zijn om een bezorgmaaltijd te bestellen. Deliveroo sloot al eerder partnerovereenkomsten met organisaties van buitenlandse voetbalcompetities en -clubs als de FA Cup (UK), La Liga (Spanje), FIGC (Italië) en Paris Saint-Germain (Frankrijk).
Uitbreiding in Nederland
Daarnaast past het nationale imago van de Eredivisie als geheel goed bij de ambitie van de maaltijdbezorger om naar steeds meer steden in Nederland uit te breiden. Het bedrijf wordt, naast onder andere hoofdsponsor KPN en de maatschappelijke partner Vriendenloterij, de zevende officiële partner van de Eredivisie.
Speciale voetbalgerechten
Als onderdeel van de samenwerking stelt Deliveroo met restaurantpartners een speciale selectie aan ‘voetbalgerechten’ samen die de perfecte ‘match’ zijn met iedere wedstrijd. Bovendien zijn er voor zowel klanten als bezorgers tickets te winnen voor Eredivisie-wedstrijden. De samenwerking zal daarnaast zichtbaar worden op de kleding en tassen van de bezorgers en in de reclamecampagnes van Deliveroo.