Fastserviceformule JAMe zoekt kandidaten en locaties na doorstart

Fastserviceformule JAMe zoekt kandidaten en locaties na doorstart
Wim Markwat, oprichter van Mie LIke Franchise en bedenker foodconcept JAMe.

De herpositionering van de Aziatische fastserviceformule WOK& naar het nieuwe foodconcept JAMe is afgerond. Na een succesvolle doorstart is Mie Like Franchise nu klaar voor verdere groei en gaat de franchisegever op zoek naar nieuwe franchisenemers en locaties.

De beslissing om WOK& om te bouwen, heeft goed uitgepakt, zegt laat Wim Markwat, initiatiefnemer van JAMe en Mie Like Franchise. ‘We hebben geleerd van onze fouten van de naamkeuze en de marketing. Door een goede analyse te maken, niet te wanhopen en overtuigd te zijn van de kern van ons concept, is de ombouw een succes.’

Bewuste studenten

De doelgroep is breder, zegt Markwat. ‘Nu komen niet alleen de bewust levende studenten naar ons toe. De bezoekers van grote fastfoodketens weten ons langzaam maar zeker te ontdekken. De jongvolwassenen die bewust gezond eten en leven, zijn onze primaire doelgroep. Daarbij hoort een paar keer week vegetarisch en veganistisch eten.’

Van WOK& naar JAMe

Wim Markwat, oprichter van en voormalige directeur van FHC Formulebeheer (Family en Foodmaster), ging in 2017 van start met de gezonde Aziatische fastserviceformule WOK&. Het concept richtte zich op jonge mensen met een gezonde levensstijl die een verantwoorde maaltijd voor een betaalbare prijs wensen. In een jaar tijd gingen stores in Rotterdam, Heerhugowaard, Enschede en Groningen van start. In mei 2019 maakte WOK& een doorstart als JAMe.

Gezond nog steeds de pijler

Gezond en eerlijk eten is nog steeds een van de pijlers van de vernieuwde formule. ‘We serveren de gezondste smaak van de wereld. Iedereen met elke (geloofs)overtuiging, kan bij ons terecht. Van halal tot veganist.’

Naast noodles, poké bowls en salades is het assortiment verbreed met verschillende soorten burgers waaronder de fallafelburger, vegaburgers en allerlei bites. ‘We merken dat dit in de smaak valt bij onze gasten.’

Transparantie voor gasten

Wokken is en blijft het uitgangspunt. Daarnaast is JAMe naar eigen zeggen uniek in de transparante manier waarop medewerkers de gerechten bereiden. Dit doen ze in pannen met verschillende kleuren stelen, welke corresponderen met een productgroep. Dit geeft de gast de zekerheid dat zijn product zonder kruisbesmetting met andere producten wordt bereid.

Herkenbare winkelinrichting

Naast de verbreding van het assortiment zijn de winkels allemaal gerestyled. Ze hebben nu een herkenbare winkelinrichting. Bij de counters is hetzelfde tegeltableau te zien. Verder voeren de warme kleuren oranjegeel en zachtgroen de boventoon in de trendy maar sfeervolle stores.

‘Duidelijke er persoonlijker’

Markwat heeft samen met een reclame – en communicatiebureau een marketingaanpak ontwikkeld. Vanuit een duidelijke analyse en opdracht is JAMe ontstaan. JAMe is als wereldburger de inspirator voor een bewuste levensstijl ten aanzien van klimaat, milieu, op sociaal gebieden. Gezonde, smaakvolle producten passen daarbij.

JAMe vertelt zijn verhaal via het menuboekje, op de wanden in de winkels en in social media. ‘Het is nu een stuk duidelijker en persoonlijker volgens onze gasten’, vertelt een van de franchisenemers.

Nieuwe hotspot

De succesvolle herstart is niet onopgemerkt gebleven. Franchisegever Mie Like Franchise is daarom op zoek naar nieuwe, geschikte locaties en franchisenemers. Voor een nieuwe locatie op een hotspot, een van de gewildste plekken in Nederland, is het bedrijf op zoek naar een topondernemer die zich voor 100 procent gaat inzetten voor deze vestiging.


Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.