Smullers kleurt saus weer roze tijdens Amsterdam Pride

Smullers kleurt saus weer roze tijdens Amsterdam Pride
Wederom roze fritessaus bij Smullers tijdens Amsterdam Pride.

Smullers gaat wederom roze fritessaus gebruiken tijdens de Amsterdam Pride 2019. De saus, die is ontwikkeld in samenwerking met Oliehoorn, was vorig jaar zo'n succes dat hij opnieuw wordt geïntroduceerd.

Net als vorig jaar zal de roze fritessaus tijdens de Amsterdam Pride (29 juli t/m 4 augustus) worden aangeboden op alle Amsterdamse NS-stations. Op zaterdag 3 augustus, de dag van de Canal Parade, is de roze fritessaus ook in de Smullers op andere locaties verkrijgbaar.

‘Afgelopen jaar hebben wij op de dag van de Canal Parade een recordaantal frites verkocht, zelfs meer dan met Koningsdag. Vanuit heel het land was er vraag naar onze roze fritessaus en daarom hebben we dit jaar besloten om er iedereen van te laten meegenieten’, aldus Ignaz Legters, Business Unit Manager Smullers tegen Foodclicks.

Roze fritessaus kroon op unieke samenwerking

De saus is samen met Smullers ontwikkeld in de proefkeuken van vaste sausleverancier Oliehoorn, die Smullers ook voorziet van de reguliere frietsaus, curry en ketchup. Oliehoorn marketing manager Jeffrey Draaisma zei vorig jaar daarover: ‘Wij geloven in unieke samenwerkingen met onze partners en vinden het geweldig dat deze roze fritessaus nu tijdens zo’n groot evenement verkocht wordt.’

Vorig jaar liet de sausproducent zelfs extra saus maken, om in flessen op alle Smullers-locaties te verkopen voor thuisgebruik.

Nieuwe eigenaar Smullers

In het voorjaar van 2019 heeft Lagardère Travel Retail Smullers overgenomen. Ceo Allan Henrich is positief over de toekomst van de snackformule op treinstations. ‘De basis is gewoon goed.’ De gast staat altijd centraal bij de keten: ‘Smullers moet een plek zijn waar iedereen zich thuisvoelt, alle zeventien miljoen Nederlanders. Bij alles wat wij nu en in de toekomst doen, is de gast het uitgangspunt; zijn of haar heartbeat zullen wij volgen en daar waar nodig zullen wij het concept aanpassen aan de nieuwe wensen van de tijd. En ik begrijp heel goed dat wij ons nog moeten bewijzen, maar neem maar één ding van mij aan: wij zijn heel ambitieus en willen het beste jongetje van de klas zijn.’