Ajax-hamburger grote hit in Amsterdam

Ajax-hamburger grote hit in Amsterdam

De Ajax-hamburger van Brasserie Van Dam heeft niet alleen Ajax geluk gebracht, maar zorgde ook voor een goede omzet. De hamburger was op de dag van de wedstrijd helemaal uitverkocht.

De foto die mede-eigenaar Nicolette van Dam op Facebook en Instagram deelde, kreeg al veel reacties. Velen zijn positief: ‘Hier maak je vrienden mee’. Een ander vraagt: ‘Zit er ook Totten-Ham op?’. Niet iedereen kan het succes van de Amsterdamse club verdragen. ‘Word al misselijk als ik ernaar kijk’.

Hamburger uitverkocht

In de brasserie was de hamburger een groot succes. ‘Normaal verkopen we er 30 op een avond, 50 als het druk is. Gisteren waren het er 80, helemaal uitverkocht’, zegt sous-chef Andrew Craig.

En dat terwijl de Ajax-hamburger van Brasserie Van Dam stiekem dezelfde Black Angus burger is die al op de kaart staat, met jong belegen kaas, ei, bacon, augurk, gekonfijte rode ui en huisgemaakte piccalilly-mayo op een briochebol.

Idee van Nicolette

Het enige wat de Ajax-burger anders maakt, is het logo op de bovenkant. Een idee van Nicolette van Dam, zegt Craig. ‘Bij de ijzerwinkel maken ze dan een brander met het Ajax-logo voor je. Even goed heet laten worden boven het vuur, en een seconde op het brood houden.’

hamburger

Ook Truffelburger met logo

Ook de tijdelijk special hamburger kreeg het Ajax-logo. ‘Dat is de Truffelburger. Daar zit onder meer crispy gebakken uitjes op, bacon, kaas en truffelmayo. We gieten jus de veau over het broodje, en strooien er ook nog verse truffel over. De bovenkant van het broodje wordt dan een beetje zompig, en samen met de truffel en de crispy uitjes is dat een heerlijke combinatie.’

De Ajax-brander gaat nu een paar dagen in de la. Woensdag 8 mei, als Ajax de return speelt in Amsterdam, komt het logo weer terug, zo laat Craig weten.


Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.