McDonald's start nieuwe campagne tegen misverstanden

McDonald's start nieuwe campagne tegen misverstanden

McDonald's lanceert de nieuwe campagne Meat Tweets om misverstanden over het gebruik van conserveringsmiddelen in de rundvleesburgers weg te nemen. In de campagne Meat Tweets vertellen medewerkers van de rundvleesproducent OSI Food Solutions Europe hoe de rundvleesburgers gemaakt worden.

De rundvleesburgers die McDonald’s in Nederland aanbiedt, worden gemaakt door OSI Food Solutions Europe in Duitsland. ‘De rundvleesburgers bestaan uit honderd procent puur rundvlees van de voorste delen en de flanken van een rund en daar wordt na het grillen in de restaurants alleen een beetje peper en zout aan toegevoegd’, aldus McDonald’s Nederland. ‘Ten onrechte verschijnen zo nu en dan posts op social media waarin wordt gesuggereerd dat er conserveringsmiddelen in de rundvleesburgers van McDonald’s zitten.’

In de video’s worden medewerkers van OSI Food Solutions Europe in hun eigen omgeving onvoorbereid geconfronteerd met deze socialmediaberichten. Ook laten de medewerkers het productieproces van de rundvleesburgers in de fabriek zien.

Regelmatig kijkje bij in de keuken

‘We hebben niets te verbergen’, zegt woordvoerder Eunice Koekkoek. ‘Regelmatig geven we een kijkje in de keten en keuken. Open communiceren over de herkomst en kwaliteit van onze producten en het productieproces hoort daar ook bij.’

Geen conserveringsmiddelen

De rundvleesburgers bevatten geen conserveringsmiddelen, benadrukt Koekkoek. ‘Conserveringsmiddelen zijn namelijk helemaal niet nodig. De pure rundvleesburgers worden direct diepgevroren tot -18 graden Celsius. Vervolgens transporteren we de rundvleesburgers diepgevroren naar Nederland, waar we ze in de restaurants grillen en serveren voor directe consumptie van onze gasten.’


Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.