De aanleiding voor de metamorfose was de switch van biermerk; eigenaar Wouter Wolters is van Alfa overgestapt op Brand Bier. ‘De terrasschermen van Alfa gingen dus terug, en dat was een goede reden om iets nieuws te verzinnen’, zegt Wolters.
Sfeer en gemak
De ondernemer koos voor steenkorven rondom het terras. ‘Die werken sfeerverhogend en het is ook nog makkelijker in onderhoud en schoonmaak.’ Verder staan er grote bloempotten met buxusbollen en heeft Wolters er een houten picknicktafel bij gezet. ‘Voor de afwisseling in het meubilair, en het is een goedkope manier om zes zitplekken te creëren.’
Wolter nam de tip over uit een artikel van Snackkoerier over het perfecte cafetariaterras. ‘Die tafel is inmiddels een gewild plekje.’
Met de upgrade zijn er ook 10 zitplaatsen bij gekomen en is er nu plek voor 40 gasten. Binnen heeft Preuverie de Toren 45 zitplaatsen in het restaurant en 12 in het cafetariagedeelte. Op het terras aan de voorkant van het pand is plek voor nog eens 12 gasten.
Nieuwe huisstijl
Met de upgrade van het terras is de metamorfose van Preuverie de Toren zo goed als afgerond, zowel binnen als buiten. ‘In de laatste anderhalf jaar is de hele zaak gerestyled. Nieuwe lampen, nieuwe kleurstellingen, een geheel nieuwe huisstijl met nieuwe logo’s. Het is niet meer dat voetbalkantine-gevoel, zeggen we weleens. De volgende stap is de website en social media.’
Wifi met strategie
Mensen die op het terras genieten van een hamburger of een biertje, kunnen ook gebruikmaken van gratis wifi. ‘Dat hoort gewoon bij de bedrijfsvoering’, zegt Wolters. ‘Net als de bakwand.’
Achter de wifi-code van de Toren zit tegenwoordig ook een strategie. ‘Ik kreeg een tip van een andere ondernemer. Wij bedienen aan tafel en als we zien dat mensen op hun smartphone zitten, vertellen we wat de wifi-code is. Als je de code ‘barbecue burger’ of ‘Brand IPA’ maakt, kun je sturen wat mensen bestellen.’
Over Preuverie de Toren
Wouter Wolters is sinds vijf jaar volledig eigenaar van Preuverie de Toren, die hij overnam van zijn ouders Veer en Leidy Wolters. In 2011 won de Toren de Cafetaria Top 100. De zaak bestaat uit een familierestaurant, een cafetaria en een cateringtak.