De verkiezing voor de beste, startende franchise organisatie in 2018 bestond uit twee ronden. Naast een beoordeling van de vakjury was er live een stemmingsronde door het publiek tijdens het Nationale Franchise Congres. Franchisegevers uit Nederland vormden het publiek. Na een pitch door Boris van Leeuwen van vijf minuten, kwam WOK& als publiekswinnaar uit de bus.
‘De hoge waardering van de Nederlandse franchiseorganisaties bevestigt dat we op de goede weg zijn om een gevestigde naam te worden in het Nederlandse franchiselandschap’, aldus Boris van Leeuwen van Mie Like Franchise, de formuleorganisatie achter WOK&.
Nieuwe vestigingen WOK&
Inmiddels telt de natural Asian foodformule vier vestigingen. Dit najaar zijn in Groningen en Enschede nieuwe stores opengegaan. Daarnaast is WOK& te vinden in Heerhugowaard en Rotterdam. Binnenkort volgen nieuwe winkels in Leiden en Amsterdam. Voor de te openen stores in Alkmaar, Hoofddorp, Delft, Eindhoven, Den Haag, Leiden, Utrecht en Houten is WOK& nog op zoek naar franchisenemers.
Aanpak en sociale betrokkenheid
De overallprijs, de Franchise Starter Award 2018, was voor Suittruck. WOK& kreeg in het rapport van de vakjury wel een expliciete vermelding voor haar professionele organisatiestructuur. ‘De waardering van de vakjury over onze aanpak, onze sociale betrokkenheid en de keuzes voor gezonde en verantwoorde producten, maken ons extra trots’, aldus Van Leeuwen.
Aziatische keuken
WOK& is een fastservice concept dat zich vooral richt op jonge mensen met een gezonde lifestyle, die de voorkeur geven aan een verantwoorde maaltijd tegen een betaalbare prijs. WOK& serveert gezonde en natuurlijke producten, gebaseerd op de Aziatische keuken. Het assortiment bevat bovendien veganistische producten. Bij de franchise organisatie is partnership het uitgangspunt.