Kees Kroket bestaat al meer dan 35 jaar en is altijd zelfstandig geweest. De zaak heeft zestig zitplaatsen. Voor eigenaar Pieter van de Meerakker is het echter tijd om te profiteren van een formule. ‘Voor de uitstraling, begeleiding en de marketing. De winkel ziet er straks heel mooi en gelikt uit’, aldus de blije ondernemer. Eind mei moet de vernieuwde winkel de deuren openen. De keuze voor Restaria was een logische; Kees Kroket was al afnemer van Bidfood.
Van nachtzaak naar allround locatie
Kees Kroket is op dit moment een zaak die voornamelijk ’s nachts het stappubliek van ‘s-Hertogenbosch trekt voor een snelle hap. Daar moet met de nieuwe stap verandering in komen. Er komt meer nadruk te liggen op lunch en diner, met behulp van onder meer plateservice driegangenmenu’s. De nachtfunctie blijft echter behouden. ‘Dat moet blijven’, zegt formulemanager Hans van Ballegooijen. ‘Alleen voegen we er iets aan toe en wordt het niveau van het assortiment omhoog gekrikt.’
Beperkingen voor Restaria
Qua uitstraling wordt deze nieuwe vestiging iets anders dan de anderen. Het bestemmingsplan van ‘s-Hertogenbosch staat in het centrum maar beperkt uitingen toe op de gevels van winkels en restaurants. Maximaal 10 procent van de ramen mogen bestickerd worden. Restaria moet daarom concessies maken in de signing. Het pand krijgt wel de kleuren van Restaria, maar niet het logo. De naam Kees Kroket blijft op de gevel hangen. Als die wordt weggehaald, staat de gemeente geen nieuw logo toe.

Het logo van Restaria, zoals hier op de ramen van ’t Hof Eindhoven, is straks niet in ‘s-Hertogenbosch te zien. Foto: Studio38c
Toch is Van Ballegooijen blij met de nieuwe aanwinst. ‘Voor Restaria is het heel goed om op een mooie locatie in het centrum van ‘s-Hertogenbosch te zitten.’
Kees Kroket wordt de negende of tiende vestiging van de formule. De verwachting is dat Restaria aan het eind van het jaar ongeveer twintig vestigingen heeft.