Deutsche Hospitality gaat wereldwijd hotels ontwikkelen met Porsche

Deutsche Hospitality gaat wereldwijd hotels ontwikkelen met Porsche
Beeld: obs/Deutsche Hospitality/Steigenberger/Porsche Design

Deutsche Hospitality en de Porsche Design Group lanceren samen een nieuw merk: Steigenberger Porsche Design Hotels. In dit hotelconcept komt de gastvrijheid en hotel-know-how van Deutsche Hospitality samen met de merkbeleving en designfilosofie van Porsche. In de eerste fase van de samenwerking worden 15 hotels in metropolen over de hele wereld gerealiseerd.

De Steigenberger Porsche Design Hotels worden neergezet in het luxe lifestyle-segment, waarbij design en technologie een belangrijke rol spelen. Voorlopig zijn vestigingen voorzien in 15 metropolen wereldwijd, waaronder Londen, Singapore, Dubai en Shanghai.

De hotels krijgen minimaal zo'n 150 kamers, suites en penthouses, hebben een bijzonder restaurant- en barconcept en bieden naast exclusieve meet & greet-kubussen ook een wellness- en gymruimte van 1000 vierkante meter. Het hart van elk hotel wordt gevormd door 'The Platz', een centraal welkomstgebied wat receptie, lobby en lounge in één is.

‘Met Steigenberger Porsche Design Hotels creëren we een merk dat de designfilosofie en de waarden van het exclusieve Porsche Design-merk combineert met de gastvrijheid en servicekwaliteit van een Steigenberger Hotel’, zegt Marcus Bernhardt, ceo Steigenberger Hotels / Deutsche Hospitality . ‘Ons gezamenlijke doel is om een nieuw hotelproduct te creëren voor een wereldwijde doelgroep die op zoek is naar uniciteit en de hoogste kwaliteitsnormen heeft.’

‘Steigenberger Porsche Design Hotels zullen een ongebruikelijk kamer- en lichtconcept hebben: innovatieve kamers en suites die de geest van de omgeving vastleggen in hun unieke design en interieur’, zegt Dr. Jan Becker, ceo Porsche Design Group. ‘Reizigers die op zoek zijn naar buitengewone ervaringen, zullen Steigenberger Porsche Design Hotels vinden op enkele van de meest adembenemende plekken ter wereld.’

Deutsche Hospitality

Met haar bestaande merken is Deutsche Hospitality vertegenwoordigd in de luxe, middenklasse en economy segmenten. ‘Tegen 2027 hebben we ons ten doel gesteld om wereldwijd aanzienlijk te groeien. Met Steigenberger Porsche Design Hotels zetten we een belangrijke strategische stap in het luxe lifestyle-segment om op de lange termijn een nieuwe, aantrekkelijke doelgroep aan te spreken en te voldoen aan de toegenomen behoefte aan individualiteit, exclusiviteit, design en een onderscheidende hotelervaring’, legt Bernhardt uit.

In Nederland is Deutsche Hospitality aanwezig met de merken Steigenberger, Jaz en InterCity. Van dat laatste merk worden momenteel drie Nederlandse vestigingen ontwikkeld. Of Steigenberger Porsche Design Hotels ook naar Nederland komt, is nog niet bekend.

Albert Steigenberger creëerde het eerste Steigenberger Hotel in 1930 met het Europäische Hof in Baden-Baden, wat de oprichting betekende van Steigenberger Hotels AG, dat inmiddels 160 hotels op drie continenten heeft. Sinds 2020 maakt Deutsche Hospitality, zoals het bedrijf sinds 2016 heet, deel uit van de Huazhu Group, die met meer dan 7000 hotels en 174 miljoen leden van het H Rewards-bonusprogramma een van de grootste hotelbedrijven ter wereld is.

Porsche Design

De ontwikkeling van Steigenberger Porsche Design Hotels stelt Porsche Design in staat zijn merkfilosofie over te brengen op het gebied van exterieur- en interieurdesign en zo de designcompetentie in unieke hotelprojecten toegankelijk te maken voor een groot publiek. Jan Becker: ‘De belevingsfactor van een merk wordt steeds belangrijker voor klanten - in hotels brengen we de merkbeleving op een unieke manier over, wat extra differentiatie in de markt mogelijk maakt.’

In 1963 creëerde professor Ferdinand Alexander Porsche de 911, een van de belangrijkste designobjecten in de hedendaagse geschiedenis. Met zijn visie om de principes en mythe van Porsche buiten de grenzen van de auto te brengen, richtte hij in 1972 het exclusieve lifestyle-merk Porsche Design op. Zijn filosofie en vormentaal leven tot op de dag van vandaag voort in Porsche Design-producten.

Lifestylemerken en hotels

Porsche is niet het eerste branchevreemde of lifestylemerk dat een hotel inricht en volledig brand naar de eigen merkbeleving. Mode- en cosmeticamerken als Armani (Dubai) en Bulgari (Bali) hebben hotels, interieurgigant Ikea heeft een eigen hotel in Zweden en ook drankenproducenten richten soms eigen hotels in. Zo heeft het Amerikaanse Stone Brewery er een en in Schotland zijn verschillende whiskydistilleerderijen met een eigen hotel.

Bekijk deze collectie

Inrichting

Bij de inrichting van je horecazaak en je terras komt veel kijken. Je wilt dat de sfeer past bij het concept en je gasten aanspreekt. Er zijn veel aspecten waar je rekening mee moet houden. In deze collectie tips en inspiratie op het gebied van interieur en exterieur: van het interierontwerp tot meubilair en van routing tot sfeer.