Er is gekozen voor een eigentijds modernistisch ontwerp dat past in dit monumentale gebied aan de Kruiskade. The Lobby krijgt een massieve uitstraling van natuursteen, dat wordt onderbroken door een rigide ritme van grote ramen.
The Lobby is een duurzame transformatie van het huidige Crystal House, dat vanwege de ligging onderdeel uitmaakt van het monumentale Lijnbaan Ensemble, maar het is zelf geen monument omdat het later gebouwd is.
Retail en horeca

Het programma op de begane grond blijft luxe retail, maar hier komt ook de toegang van een hoogwaardige horeca die doorloopt tot aan het paviljoen met daktuin. Manhave richt zich op het aantrekken van high fashion voor dames en heren. Met name de openheid van de begane grond, maar ook de vele grote gevelopeningen op de verdiepingen en in de achtergevel zorgen voor een intieme relatie tussen het winkelend publiek en het hoogwaardige horeca- en retailaanbod in The Lobby.
Dakpaviljoen met groen dakterras
Op het dak van The Lobby bevindt zich een paviljoen met glazen schuifpuien en veel lichtinval. Passend bij het Rotterdamse groenedakenbeleid wordt op het dak van The Lobby een groene daktuin ontwikkeld. Het groene dakterras wordt toegankelijk voor het publiek.