Cafetaria Borst grijpt net naast titel slechtste slogan van 2021

Cafetaria Borst in Wezep heeft de op één na slechtste slogan van Nederland. Althans, volgens bezoekers van de website Sloganverkiezing.nl. In januari startte eigenaar Marcel van der Poll met bezorging en plaatste hij op zijn fiets en auto de tekst ‘De lekkerste borstvoeding aan huis!’.
Delen:
Foto Facebookpagina Cafetaria Borst

In de eerste week van december kon voor de tiende keer worden gestemd op de slechtste slogan van 2021. Cafetaria Borst verzamelde 1321 stemmen en eindigde daarmee op de tweede plek. Winnaar is Benny’s Vleesservice, die 1541 stemmen binnenhaalde met ‘Mijn ballen wegen 130 gram!!’.

Borstvoeding halen

‘Ik ben gehaktballen van 200 gram aan het draaien’, grapt Marcel van der Poll als hij aan de telefoon komt voor een reactie, daarmee verwijzend naar de slogan van de winnaar. ‘Ik heb onszelf niet ingeschreven, waarschijnlijk heeft één van onze klanten dat gedaan. Overigens heeft de organisatie netjes gevraagd of ze die van mij mochten toevoegen aan de verkiezing. Ik verdien er geen euro meer door, maar vind het wel hartstikke leuk.’

In Wezep schrikt niemand van de tekst. ‘Cafetaria Borst bestaat al 41 jaar, ik heb de zaak overgenomen van de eigenaar en de naam gehandhaafd, en iedereen grapt hier dat ze borstvoeding gaan halen als ze bij ons komen. In januari tijdens de lockdown ben ik begonnen met bezorging en besloot ik de slogan op mijn fiets en auto te plaatsen.’

Veel publiciteit

Van der Poll realiseert zich echter wel dat een dergelijke tekst reuring oplevert. ‘Toen ik mijn zaak in Zwolle nog had, heb ik de fiets daar wel eens ingezet en werden er inderdaad veel foto’s van gemaakt. Leuk toch!’

De ondernemer spreekt van mooie pr. ‘Het is een heel kleine verkiezing, maar alle landelijke media berichten over de uitslag. Het helpt om je zaak onder de aandacht te brengen. De komende tijd gaat het er toch over als we mensen in de zaak hebben. Tijdens het EK-voetbal afgelopen zomer had ik een leeuw van 10 meter hoog voor de zaak staan. Ook dat leidde tot veel publiciteit en daar zit de waarde in.’

Via de Facebookpagina van de cafetaria is – uiteraard – wel een poging gedaan om als winnaar uit de bus te komen. Van de Poll daarover: ‘Onder alle stemmers hebben we een waardebon van €25 verloot. Dat bericht is flink gedeeld en geliket, en leverde veel reacties op.’