McDonald's in Tiel lanceert nieuwe interieurconcept 'Luna'

Begin vorig jaar lanceerde UXUS het Luna-concept in China, een nieuw interieur dat speciaal voor McDonald's werd ontworpen. In Nederland is Tiel de eerste vestiging met dit nieuwe design. Het concept wordt nu wereldwijd uitgerold, met Nederland als een van de eerste markten in Europa.
Delen:

Het design voor McDonald’s is  geïnspireerd op de cirkel als symbool van inclusiviteit, eenheid en saamhorigheid. Het design bevat cirkelvormige en halfronde bankjen, die mensen in staat stellen samen te komen. ‘Krukken en vrije zitplaatsen moedigen gasten aan om hun eigen ervaring vorm te geven, terwijl gelaagde scheidingswanden en uitnodigende ‘volle maan’-doorkijk ramen die transparantie creëren in de ruimte, de gemeenschappelijke omgeving onthullen en groepen gasten met elkaar verbindt’, zo vertellen de designers.

Verbinding maken

George Gottl, Chief Creative Officer en medeoprichter van UXUS, zegt hierover: ‘Verbinding maken is vandaag belangrijker dan ooit tevoren. We delen voortdurend momenten uit ons leven met vrienden en familie en zoeken naar een betekenisvolle manier om ons te verbinden met de wereld om ons heen.’

Grafische elementen

Luna belichaamt een gevoel van verbondenheid en saamhorigheid, zonder afbreuk te doen aan efficiëntie, duurzaamheid of kosteneffectiviteit. De manier waarop het concept dit samenbrengt met nieuwe interieurarchitectuur, grafische elementen en materialiteit door gebruik te maken van iconische cirkelvormen is een opgefriste, eigentijdse expressie van het merk dat nog steeds sterk gegrondvest is op de vertrouwde en geliefde merktaal van McDonald’s.’

Gevoel van ontdekking

UXUS heeft een dynamische benadering van materialiteit, kleur en textuur toegepast om een gevoel van ontdekking te versterken. Houten afwerkingen, vinylbekleding, geperforeerd staal en betonlook laminaat creëren ‘een meeslepende omgeving die de zintuigen prikkelt’. Verder zegt de designer nog: ‘Daarnaast creëert de verlichting met gebogen vormen en cirkels, verlichte oppervlakken en neerwaarts verlichte wanden diepte en een warme, uitnodigende omgeving.’

Speelse kijk op iconische Gouden Bogen

Het interieur is ook een speelse kijk op de iconische Gouden Bogen van McDonald’s, ‘met op de boog geïnspireerde krukken, gedurfde graphics en verlichting waarin iconische merkelementen op verrassende en onverwachte manieren opnieuw worden verbeeld’. Stephen Douglas, Corporate VP, Design & Restaurant Development bij McDonald’s, zegt hierover: ‘We houden onze klanten voortdurend in gedachten als we ruimtes ontwerpen waar ze samen kunnen komen om te dineren. Genieten van een maaltijd met vrienden, familie of collega’s is misschien wel de meest sociale gebeurtenis en het creëren van omgevingen die die ervaring gemakkelijk, veilig en de moeite waard maken is wat we voortdurend nastreven.’