Hoe hamburgerkoning Diego Buik zijn doelgroep vergroot met Violife

Chef-kok Diego Buik werd bekend met de duurste hamburger ter wereld. Nu wil hij met Diego’s Restaurant in Rotterdam het beste hamburgerrestaurant van Nederland worden – en als het even kan van de wereld. Daarbij vergeet hij veganisten en mensen met een lactose-intolerantie niet: in samenwerking met Violife van Upfield en Beyond Meat en ontwikkelde hij de lekkerste Change Burgers, die in niets onderdoen voor zijn vleesburgers.
Delen:

‘Kort voor de opening van Diego’s Restaurant werd ik door eenvan de mensen uit mijn managementteam uitgedaagd om een vegan burger op te nemen in ons assortiment’, vertelt Buik.

Ik kan met trots melden dat ik veganisten echt goede hamburgers kan presenteren

‘Zijn vrouw was vanwege haar zwangerschap plantaardig gaan eten en hij ging dat ook doen. Ik ben die uitdaging aangegaan en kan nu met trots melden dat ik veganisten echt goede hamburgers kan presenteren, waarbij ik de smaak van vlees en kaas zo goed mogelijk benader. In een recensie zei iemand zelfs dat het de beste vegan burger was die hij ooit had gegeten. Dat vind ik mooi, daar doen we het voor!’

‘Change Burger’ met smaakvolle kaasvervanger

Ook voor een vegan variant van de cheeseburger ben je bij Diego’s Restaurant aan het goede adres. Met behulp van Violife Cheddar en Gouda slices tovert de chef-kok de lekkerste Change Burgers op je bord: ‘Mijn uitgangspunt is altijd de smaak. Ik werk graag met deze kaasvervangers, omdat ze lekker zijn, een mooie structuur hebben en perfect smelten tijdens de bereiding van de burger.’

‘Een Change Burger maken is super simpel: ik maak twee balletjes van één Beyond Burger, die ik vervolgens plat druk in de pan. Dan leg ik een plakje Violife Cheddar Flavour op iedere burger, zet er een deksel op om het perfect te laten smelten, en je hebt in een mum van tijd een overheerlijke burger, geschikt voor iedereen!’

Een groeimarkt

Alternatieven voor vlees en zuivel zijn niet alleen maatschappelijk verantwoord, maar bedienen bovendien een markt die hard groeit. Maar liefst één op de vijf Nederlanders heeft een uitzonderlijke eetwens; vegan, een intolerantie of allergie. ‘Diego’s Restaurant is een plek voor iedereen,’ zegt Buik.

‘Ik merk dat gezelschappen nu reserveren omdat niet-vleeseters ook een lekkere optie hebben. Als er zich gasten met een lactose-intolerantie of veganisten in het gezelschap bevinden, bepaalt dat vaak waar het hele gezelschap uit eten gaat. Heb je niets op de kaart staan wat hen aanspreekt, dan gaan ze ergens anders eten en nemen ze hun hele gezin of vriendengroep mee. Daarom is het slim om als horecaondernemer ook vegan-opties te bieden.’

Maak je eigen vegan burger

Inmiddels is Diego Buik officieel Violife-ambassadeur en op de website van Violife zijn de smakelijke creaties van de grootmeester te vinden. Ga je voor klassiek? Kies dan voor de Single Change Burger. Of bied je gast de ultieme cheezy ervaring aan tafel en ga voor de Triple Change Burger met 4 opgestapelde burgers waarbij je aan tafel nog een heerlijke Violife kaassaus over de burger schenkt.

Over Violife

Met Violife creëer je gemakkelijk de perfecte Change Burgers. Vegans wereldwijd zijn al fan van het award winning assortiment met bestsellers als de Cheddar Flavour en Gouda Flavour. Alle Violife producten zijn vrij van zuivel, soja, gluten, lactose, noten en conserveermiddelen en daarmee geschikt voor elke gast. Uit onderzoek blijkt dat Violife-producten tot 50% minder CO2-uitstoot veroorzaken en minder dan een derde van het land in beslag nemen dan zuivelkaas. Daarnaast kiezen steeds meer mensen voor plantaardige voeding. Het is dus niet alleen beter voor de planeet, maar ook voor je business om vegan opties te bieden als horecaondernemer.

Dit artikel is gesponsord door Violife.