Hard Seltzer dranken zijn hip, merkte Koen Schipper, bedrijfsleider van The Harbour Club Rotterdam, al enkele jaren geleden. ‘Deze trend was al langer zichtbaar in de supermarkten en slijterijen, maar ook bij ons groeide de vraag naar Hard Seltzer.’ Toch vond hij deze drankencategorie in eerste instantie wat minder geschikt voor de horeca. ‘Dit komt omdat de drank normaliter in een blikje zit en gemaakt wordt door simpel water met alcohol te mengen.’
Opnieuw begonnen
De categorie Hard Seltzer, waar Silver Ocean Seltzer ook toe behoort, had inderdaad een wat negatief imago bij de horeca, beaamt ook Janiek Burghard mede-eigenaar van Silver Ocean.
‘Wij zijn in 2019 gestart met het brouwen van Silver Ocean Seltzer uit enthousiasme voor de Hard Seltzer-categorie. De standaard mixmethode van Hard Seltzer voldeed echter niet aan het maken van een goed horecaproduct. Daarom zijn we vanaf de basis opnieuw begonnen. Wij hebben nu expliciet gekozen voor een premium uitstraling in een fles én een andere manier om het te produceren. Silver Ocean Seltzer wordt gebrouwen door de professionals van Beerselect. Middels een natuurlijk vergistingsproces wordt champagnegist gebruikt om een geweldige smaak te creëren.’
Onder de indruk
Vorig jaar organiseerde Schipper een golftoernooi voor vaste gasten. Behalve vlees- en visleveranciers was ook Silver Ocean uitgenodigd voor exposure. De bedrijfsleider ging het gesprek aan en was onder de indruk van de flesjes en de frisse uitstraling. ‘Nu deze Hard Seltzer naar een hoger niveau is getild, heeft hij veel potentie. Het mooie is ook dat er cocktails in de vorm van Spritzers mee gemaakt kunnen worden. Daarom wilde ik Silver Ocean Seltzer heel graag proberen.’
Silver Ocean Spritz
Silver Ocean is volgens Koen als perfect serve al een sterk product, maar de kracht van Silver Ocean als basis voor Spritz cocktails maakt het merk volgens hem nog sterker. ‘De aankomende tijd gaan we een Spritz serveren met Silver Ocean Guava en Limoncello.’ In slechts een paar handelingen kunnen we onze gasten een kwalitatief goede Spritz serveren, vervolgt Koen. ‘De beleving, door het te serveren met een flesje aan tafel, maakt het compleet.’
Koen is van mening dat de drank goed aansluit bij het concept van The Harbour Club. ‘We zijn nu na corona net weer vol van start gegaan. Ik verwacht dat deze drank met name in de lente en zomer goed gaat draaien. Wij werken enkel met topmerken. Ik verwacht dat deze drank in dit segment een ‘topbrand’ wordt.’
Dit artikel is gesponsord door Silver Ocean.