AB InBev profiteert flink van doorgevoerde prijsverhoging

AB InBev profiteert flink van doorgevoerde prijsverhoging

AB InBev verkocht in het eerste kwartaal 0,9 procent meer bier en andere dranken, maar zag zijn opbrengsten met ruim 13 procent oplopen. 13 procent oplopen. Ook de winst ging omhoog.

Zelf schrijft AB InBev het succes onder meer toe aan groei bij zijn internationaal grootste merken. Budweiser kende bijvoorbeeld een sterke groei mede dankzij de terugkerende vraag in China en een toenemende populariteit in India.

Ook bij Stella Artois en Corona gingen de opbrengsten duidelijk omhoog.

Meer omzet AB InBev met alcoholvrij bier

Verder werd met alcoholvrij bier ruim 30 procent meer omzet behaald. In de Verenigde Staten deed Budweiser Zero het goed en in Canada Corona Cero. Ook sommige andere dranken dan bier, die AB InBev in zijn assortiment heeft, zorgden voor meer inkomsten.

In Brazilië zwengelde de vraag naar het drankje Beats bijvoorbeeld flink aan tijdens het carnaval. Dit zorgde voor een opbrengstengroei van meer dan 75 procent.