De brouwer maakt bier onder de merken Zipfer, Gösser en een witbier met de naam Edelweiss. Naast bier is het ook actief in mineraalwater onder meer het merk Garsteiner, vruchtensap (Pago) en vastgoed.
'Samen met BBAG vormen we de leidende brouwerij in Centraal-Europa', aldus Heineken-topman T. Ruys. Heineken wordt daardoor de grootste bierbrouwer in acht van de dertien landen in dit gebied, zoals Oostenrijk, Polen Hongarije en Roemenië. 'Onze activiteiten en merken zijn heel goed op elkaar afgestemd. De synergie van het management is erg krachtig', aldus Ruys.
Heineken is al actief in 170 landen met 109 miljoen hectoliter vorig jaar. De Nederlandse brouwer betaalt de overname door geld te lenen. De rentekosten stijgen daardoor met circa 100 miljoen euro per jaar, wat volgens het bedrijf geen effect heeft op de nettowinst. Heineken rekent erop dat het bedrijf door de samenvoeging van activiteiten uiteindelijk 40 miljoen euro kan besparen in 2007.
BBAG maakte in januari bekend dat het op zoek zou gaan naar een zakelijke partner. Osterreische Brau-Beteiligungs-Aktiengesellschaft kwam in november in een andere positie doordat de Duitse grootaandeelhouder Oetker/Radeberger zijn belang van 27,2 procent verkocht aan de groep Oostenrijkse brouwersfamilies die de meerderheid heeft.
De afgelopen jaren zijn al heel wat brouwers in de wereld overgenomen door grotere branchegenoten. Heineken heeft zich bij het fusieproces relatief terughoudend opgesteld, maar maakte eerder nog duidelijk zijn partijtje zeker te zullen meeblazen.
De brouwer maakt bier onder de merken Zipfer, Gösser en een witbier met de naam Edelweiss. Naast bier is het ook actief in mineraalwater onder meer het merk Garsteiner, vruchtensap (Pago) en vastgoed.
'Samen met BBAG vormen we de leidende brouwerij in Centraal-Europa', aldus Heineken-topman T. Ruys. Heineken wordt daardoor de grootste bierbrouwer in acht van de dertien landen in dit gebied, zoals Oostenrijk, Polen Hongarije en Roemenië. 'Onze activiteiten en merken zijn heel goed op elkaar afgestemd. De synergie van het management is erg krachtig', aldus Ruys.
Heineken is al actief in 170 landen met 109 miljoen hectoliter vorig jaar. De Nederlandse brouwer betaalt de overname door geld te lenen. De rentekosten stijgen daardoor met circa 100 miljoen euro per jaar, wat volgens het bedrijf geen effect heeft op de nettowinst. Heineken rekent erop dat het bedrijf door de samenvoeging van activiteiten uiteindelijk 40 miljoen euro kan besparen in 2007.
BBAG maakte in januari bekend dat het op zoek zou gaan naar een zakelijke partner. Osterreische Brau-Beteiligungs-Aktiengesellschaft kwam in november in een andere positie doordat de Duitse grootaandeelhouder Oetker/Radeberger zijn belang van 27,2 procent verkocht aan de groep Oostenrijkse brouwersfamilies die de meerderheid heeft.
De afgelopen jaren zijn al heel wat brouwers in de wereld overgenomen door grotere branchegenoten. Heineken heeft zich bij het fusieproces relatief terughoudend opgesteld, maar maakte eerder nog duidelijk zijn partijtje zeker te zullen meeblazen.