Vorig jaar zamelde de Nederlandse horeca op deze manier 210.000 euro in. Toen namen 573 bedrijven deel. Dit jaar hoopt War Child Nederland minstens eenzelfde bedrag bijeen te brengen. Maar liefst nog meer. Een legertje vrijwilligers is er in één middag in geslaagd om tientallen horecaondernemers in de hoofdstad over de streep te trekken. ,,Vaak voegt de bediening daar ook nog de fooienpot aan toe. En dat in een moeilijke tijd voor veel Amsterdamse horecabedrijven.’’War Child heeft zich gespecialiseerd in psychosociale hulpverlening aan kinderen in oorlogsgebieden. Met creatieve middelen helpt War Child kinderen om hun oorlogservaringen te verwerken, zich persoonlijk te ontwikkelen en respect voor elkaar op te brengen. Kinderen leren weer spelen en kunnen even ontsnappen aan de alledaagse ellende. Projectlanden zijn Kosovo, Bosnië-Herzegovina, Georgië, Tsjetsjenië en Ingoesjetië, Sierra Leone, Soedan, Pakistan en Afghanistan.Ondernemers die willen meedoen kunnen zich aanmelden via info@feastforpeace.nl
Kuppens Management