Locaties remmen groei fastfoodzaken

Fastfoodketens in ons land groeien langzaam. De groei wordt onder meer geremd door een gebrek aan goede locaties. Ook de door de franchisegevers geëiste ...

Volgens het onderzoek groeien de grote fastfoodketens vele malen sneller in Oost-Europa en Azië. Daar zijn goede locaties beter te vinden en hogere rendementen sneller te realiseren. In ons land hoopt McDonald’s het aantal vestigingen te verdubbelen naar vijfhonderd. Burger King wil groeien van 26 naar honderd zaken en nieuwkomer Subway streeft naar 225 zaken in 2010.

Verder blijkt uit het onderzoek dat zo’n 80 procent van de Nederlanders regelmatig een fastfoodrestaurant bezoekt. McDonald’s is daarbij het populairst. Het afgelopen jaar was 73 procent van de Nederlanders daar wel eens te vinden. De keuze van een fastfoodzaak wordt volgens het onderzoek bepaalt door het aanbod van smakelijke gerechten, vriendelijk personeel, het prijsniveau, de snelheid van de bediening, de bereikbaarheid en parkeergelegenheid én de aandacht voor gezondheid.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.