Gezondheidsconcept bij beste jonge ondernemingen

Het zakenblad Sprout heeft de jonge ondernemende uitdagers van het land in kaart gebracht en gerangschikt in de Sprout 50 Challenge. Ook de horeca is ...

Het gezondheidsconcept van JuicyDetails staat op de 21ste plaats. De zaak van Fabian Hendrix (31) en Rob Beijleveld (42) begon in 2005 en wil nog dit jaar groeien naar acht vestigingen. Het bedrijf behaalt een jaaromzet van 300.000 euro en telt momenteel zeven werknemers.

Een paar plaatsen hoger, op plek zestien om precies te zijn, staat HotelSpecials.nl. Dit bedrijf werd in 2002 opgericht en telt inmiddels 42 werknemers die goed zijn voor een jaaromzet van 13 miljoen euro. HotelSpecials.nl heeft een bereik van 7 procent onder internetters. Het bedrijf is opgericht door Remco Hofstede (27) en Nick Stals (28).

Koppert Cress staat op plaats 23. De cressenspecialist zegt te mikken op persoonlijke aanpak en richt zich op koks in de hele wereld. ‘Topkoks vormen een lastige doelgroep, want koks zijn eigenzinnige mensen’, aldus Rob Baan (50) die met zijn bedrijf goed is voor een omzet van 4 miljoen euro.

Bierstunter Olm staat genoteerd op de dertigste plaats. Het bedrijf stapte in 2003 de vechtersmarkt in en probeert marktaandeel af te snoepen van de grote bierjongens Heineken, Grolsch en InBev. Het bedrijf (omzet 1 miljoen euro) telt vijf werknemers die onder leiding staan van de 37-jarige Mark Schneider.

De Sprout 50 bestaat uit nieuwkomers, niet ouder dan vijf jaar. De beste nieuwkomer is het in 2004 opgerichte ZwayTraffic, makers van interactieve concepten voor televisie, mobiele en digitale platforms. Tweede staat internetonderneming Achtung, gevolgd door sensorentechnolgiespecialist Ambient Systems.

Bekijk hier de hele lijst.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.