Grolsch: 'Prijsverhoging niet door supermarktoorlog

Grolsch: 'Prijsverhoging niet door supermarktoorlog

Grolsch gaat de horecabierprijs niet verhogen om verloren terrein door de supermarktoorlog terug te winnen. Dat laat woordvoerder Coen Thönissen van de ...

Volgens Thönissen is Pasman vorige week tijdens de bekendmaking van de jaarcijfers verkeerd geciteerd door De Volkskrant. De ochtendkrant meldde dat Pasman een prijsverhoging van het bier voor horecaondernemers aankondigde in één adem met tegenvallende resultaten door de supermarktoorlog.

‘Met klem benadruk ik dat Pasman volstrekt onjuist is geciteerd en dat de prijsverhoging in de horeca niets te maken heeft met het retailkanaal. De prijsverhoging heeft te maken met het kostenniveau waarmee brouwers worden geconfronteerd. Een prijscorrectie daarvoor is heel normaal’, aldus Thönissen tegenover Zibb.nl/horeca.

Dinsdagmiddag stuurde KHN een persbericht naar buiten waarin de branchevereniging zegt woest te zijn over de aangekondigde prijsverhoging van Grolsch. ’De ongenuanceerde aankondiging van Grolsch om de prijzen voor de horeca te verhogen is te zot voor woorden. De horeca wordt als melkkoe gebruikt als gevolg van de prijzenslag in de supermarkten’, aldus KHN-directeur Jeu Claes.

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.