Verkoop Oranjeboom zonder gevolgen

Verkoop Oranjeboom zonder gevolgen

Dat biermerk Oranjeboom door InBev recent werd verkocht aan investerings-maatschappij Nimbus heeft geen gevolgen voor de caféhouders die dit biermerk ...

Met de bekendmaking -vorige week- dat biergigant InBev de biermerken Oranjeboom, Atlas, Breda Bier en Royal Dutch Posthorn heeft verkocht aan investeringsmaatschappij Nimbus ontstond onduidelijkheid over de gevolgen voor de kasteleins die nu Oranjeboom, het bekendste horecamerk van het kwartet verkochte biermerken, tappen.

‘Bij de verkoop van de merken is een uitzondering gemaakt voor de Nederlandse markt’, verklaart InBev voorlichter Ronald Panis. ‘Voor wie Oranjeboom tapt is er dus niets aan de hand.’

Hij legt uit: ‘Als InBev focussen we ons op A-merken. Voor de Nederlandse markt zijn dat Dommelsch, Hertog Jan en Jupiler. Eén van onze afdelingen, United Dutch Breweries (UDB), heeft het beheer over de merken die net verkocht zijn, waaronder Oranjeboom. Nimbus heeft deze afdeling overgenomen. Zowel het personeel als de merken. Wat ze er mee gaan doen weet ik niet, maar het geeft ze het recht om er de internationale markt mee op te gaan. Voor Nederland blijven wij gewoon Oranjeboom afvullen. Om hoeveel bedrijven het gaat die nog Oranjeboom tappen kan ik niet zeggen. In ieder geval een substantieel aantal.’

Onderwerpen beheren

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.