De Nightlife Awards werden dinsdagavond uitgereikt in Studio A12 in Bunnik.
Voor het eerst is de uitslag voor een belangrijk deel gebaseerd op onafhankelijk onderzoek door het onderzoeksbureau DVJ Insights (YoungVotes). Het bureau heeft onderzoek gedaan onder 6.000 jongeren in de leeftijd van 16-27 jaar, evenredig verdeeld over de provincies.
De doelgroep is onder andere gevraagd welke uitgaansgelegenheden men kent en wat hun favoriete danscafé, club en beachclub is. Tevens zijn de respondenten gevraagd hun favoriete club, danscafé en beachclub te beoordelen op muziekbeleid, programmering, beleving, gastvrijheid, prijs/kwaliteit verhouding, veiligheid en hygiëne.
Evenals voorgaande jaren kon het uitgaanspubliek via internet en sms stemmen op hun favoriete uitgaansgelegenheid. Van 1 tot en met 17 oktober zijn ruim 15.000 stemmen via internet en 4.000 sms stemmen uitgebracht.
De kanshebbers op de landelijke Awards zijn bovendien aan een quickscan onderworpen door het bedrijfschap Horeca & Catering. Daarbij is vooral gekeken naar personeelsbeleid, communicatie, marketing, operationele zaken, financieel beleid en kwaliteit.
Een wedstrijdcommissie met vertegenwoordigers van het onderzoeksbureau DVJ Insights, bedrijfschap Horeca & Catering en Nightlife Magazine hebben de wegingsfactoren voor de diverse uitkomsten in een rekenmodel verwerkt. Uitsluitend op basis van deze uitkomsten zijn de Nightlife Awards 2011 toegekend.
Uitslagen Nightlife Awards 2011
Megaclubs:
1. Time Out, Gemert
2. Brothers, Bunnik
3. Hollywood, Rotterdam
4. Matrixx, Nijmegen
5. Takens, Balkbrug
Clubs
1. Escape, Amsterdam
2. Kokomo, Groningen
3. Mondial, Beek
Danscafés:
1. Apres Skihut, Rotterdam
2. Het Feest, Groningen
3. Café Thomas, Eindhoven
Beachclubs:
1. Vroeger, Bloemendaal
2. Bloomingdale, Bloemendaal
3. Waterskihut, Hoek van Holland