Facilicom Services Group (28.000 medewerkers) bereikte de groei grotendeels door gerichte overnames in de beveiligings- en schoonmaaksector. De netto-jaarwinst groeide met 24 % tot € 29,6 miljoen, een marge van 3,5 % van de omzet. Cateringonderdeel Prorest zorgde met 28,8 mniljoen euro voor 3,5 procent van de totale omzet van 846 miljoen euro. De 28,8 miljoen betekende een stijging van 6,7 procent ten opzichte van 2005. De omzet is als volgt verdeeld (met tussen haakjes de omzet van 2005 en de procentuele stijging):
schoonmaakonderhoud/horecadiensten (o.m. Gom) 364,2 miljoen (tegen 301,2 in 2005, een stijging van 20,9 procent), bouwkundig- en technisch onderhoud (Breijer) 151,7 (137,1, +10,6%), bewakings- en beveiligingsdiensten (Trigion) 267,0 (127,8, +108,9%), cateringbeheer (Prorest) 28,8 (27,0, +6,7%), maincontracting/advies (Facilicom Facility Solutions) 19,4 (11,3, +71,7%), personeelsdiensten (Axxicom) 15,2 (13,7, +10,9%).
Facilicom heeft bedrijven in Nederland, België Frankrijk en Engeland. Driekwart van de omzet wordt in Nederland gerealiseerd. Op alle markten wordt het bedrijf geconfronteerd met sterke concurrentie en toenemende concentratie door fusies en overnames. Facilicom investeert al jaren haar volledige winst in de onderneming en heeft een sterke balanspositie.
De trend in facilitaire dienstverlening is dat opdrachtgevers meer en meer integraal uitbesteden. In één pakket worden alle diensten, inclusief het management, aan één opdrachtnemer gegund. Facilicom speelt al sinds de jaren 90 in op deze trend. President directeur Hans Gennissen: 'Met sterke merken op alle deelmarkten zijn wij als geen ander in staat om aan de stijgende vraag naar integrated services te kunnen voldoen. Wij verwachten daardoor onze ambitieuze groeidoelstelling van gemiddeld 15 % per jaar waar te kunnen blijven maken, bij een winsttarget van 4 % van de omzet.'
Voor Facilicom gelden haar medewerkers als belangrijkste succesfactor. Het personeelsbeleid is gericht op het aantrekken en vooral behouden van gemotiveerde en betrokken professionals op alle functies. In 2006 is opnieuw méér geïnvesteerd in training en opleiding. Dat het personeelsbeleid effectief is blijkt onder andere uit het over all ziekteverzuim, dat met 5 % aanmerkelijk lager ligt dan het marktgemiddelde in de facilitaire dienstverlening en uit de goede resultaten van een in 2006 gehouden medewerkerstevredenheidsonderzoek.