Starbucks ziet China als belangrijkste markt na VS

Starbucks ziet China als belangrijkste markt na VS

Starbucks verwacht dat China na Amerika de belangrijkste markt wordt voor de koffieketen. De keten merkt in China bovendien niks van de economische terugval. Het bedrijf verdubbelde afgelopen jaar de winst.

Starbucks heeft momenteel bijna 700 vestigingen in China. Wang Jinlong, de directeur in China, verwacht dat de keten snel zal groeien. ‘Het kan onze belangrijkste markt na Amerika worden.’ De focus op de massale Chinese markt lijkt ook een logische gezien het feit dat de groei er in Amerika zo’n beetje uit is, de keten sloot daar zelfs vestigingen.

Ook CEO Howard Schultz ziet een gouden toekomst voor de keten in China. Hij voorziet uiteindelijk duizenden vestigingen.

De uitspraken lijken gewaagd, ondanks dat de keten er redelijks snel groeit. De vraag, of Chinezen massaal bereid zijn te betalen voor dure koffie is nog niet echt beantwoord. De keten is eerder al betrapt op te ambitieuze vooruitzichten.