KHN en horecapartners lanceren Helpdehoreca.nl

KHN en horecapartners lanceren Helpdehoreca.nl

Met een nieuw initiatief genaamd 'Help de Horeca', ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners de Nederlandse horeca ondernemers in deze moeilijke periode. Door een waardebon te kopen, die later verzilverd kan worden, krijgen ondernemers op dit moment toch de broodnodige inkomsten binnen.

Veel horecaondernemers verkeren momenteel in zwaar weer. Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN): 'Horecaondernemers hebben te maken met een omzetdaling van meer dan 50%, terwijl hun vaste kosten gewoon doorlopen.

Dit leidt tot acute liquiditeitsproblemen en elke vorm van hulp is op dit moment nodig om ervoor te zorgen dat cafés en restaurants blijven bestaan en een goede start kunnen maken na deze crisis. Het is hartverwarmend om te zien dat zoveel horecapartners zich bij dit initiatief hebben aangesloten, samen zijn we sterker en kunnen we écht het verschil maken.'

Waardebonnen Helpdehoreca.nl

Via het nieuwe platform www.helpdehoreca.nl kunnen waardebonnen aangeschaft worden door iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt. 'Deze waardebonnen helpen de ondernemers aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal en thuisbezorging operationeel zijn.

Samen staan we sterker en kunnen we écht het verschil maken”

Horecabezoekers kunnen de bonnen verzilveren zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen', aldus Beljaarts.

Horecaondernemers die zich willen aanmelden, kunnen hun gegevens achterlaten via www.helpdehoreca.nl. Vanaf donderdag 19 maart is de inschrijving definitief. De verkoop van de waardebonnen start vrijdag 202 maart via www.helpdehoreca.nl.

Dirk Beljaarts
Dirk Beljaarts, directeur van KHN.

Naast dit initiatief ziet KHN ook kleinere initiatieven ontstaan die volgens de brancheorganisatie aandacht verdienen.  Daarom lanceert KHN HorecaHelpt; een online platform via Facebook, waarop iedereen die de horeca een warm hart toedraagt zijn/haar initiatief kan delen.

Helpdehoreca.nl is een initiatief van KHN en partners Heineken, Vrumona, Van Duijnen installaties, Unilever, Swinkels Family Brewers, Sligro, Sir Joe, Red Bull, Maxxium, Makro Nederlandse Brouwers, Grolsch, Gifty, Friesland Campina, FOOX, Eijsink, Diageo, De Kweker, De Klok Coca Cola, Ad van Geloven, AB Inbev, Makro en Duvel Moortgat.