Wouter Wolters: 'Papa Chicken van start, tweede bezorgconcept en drive-thru'

Wouter Wolters: 'Papa Chicken van start, tweede bezorgconcept en drive-thru'
Rockateer.nl

Wouter Wolters start 5 november met Papa Chicken. In dit nieuwe bezorgconcept draait het om kip. De productie vindt plaats in de onlangs gebouwde bezorgkeuken aan de achterkant van Preuverie de Toren in Echt. Binnenkort wil hij ook Mama Carpaccio lanceren, en er zijn plannen om een drive-thru te realiseren.

In augustus maakte Misset Horeca al melding van de realisatie van de bezorgkeuken van Wolters. Een uitbreiding van Preuverie de Toren, waarmee hij in 2011 werd uitgeroepen tot beste cafetaria van Nederland.

‘Wensen van gasten zijn voorgoed veranderd’

‘Ik ben ervan overtuigd dat de horecawereld, maar ook de wensen van onze gasten, voorgoed veranderd zijn door corona’, aldus de ondernemer destijds. ‘Bestellen via internet en bezorgen blijven belangrijke onderdelen in de toekomst.’

Om in te springen op die ontwikkelingen, bouwde Wolters een productiekeuken van zo’n 30 vierkante meter. ‘Daar worden alle bezorgbestellingen gemaakt, ook die voor onze cafetaria. Dat doen we onder de vlag van Preuveriebezorgt. Online kunnen mensen kiezen voor het ‘traditionele’ assortiment of Papa Chicken.’

Kip populair

De keuze voor kip is tweeledig: ‘Allereerst omdat in het gebied tussen Roermond en Sittard, ons bezorggebied, geen zaken zijn die zich hebben gespecialiseerd in kip. Daarnaast merken we in Preuverie de Toren een toename van het aantal verkochte kipgerechten. Ik kan die groei niet verklaren, mogelijk zien mensen het als een soort van alternatief voor vlees.’

Gasten kunnen kiezen voor fried chicken, burgers, schnitzels, maaltijdsalades en loaded fries met kip, wings en nuggets. ‘We starten met twee mensen in de bezorgkeuken en kunnen dat desgewenst verdubbelen.’

Carpaccio

Een tweede formule is in de maak. ‘Met Mama Carpaccio kiezen we voor koude bereidingen. Mama is een kwinkslag op het woord papa dat we gebruiken in het kipconcept. En met de gemeente zijn we in overleg over het realiseren van een drive-thru waar nu onze parkeerplaats is.’

Gasten kunnen er dan voor kiezen om hun bestelling zelf op te halen. ‘De prijzen liggen 20 procent lager voor afhalen en we rekenen standaard €3,50 bezorgkosten, ongeacht de afstand.’

Van 54 naar 20 uur per week

Wolters wil meedoen op de zich sterk ontwikkelende bezorgmarkt. ‘Voor corona waren we 54 uur per week open, deden we ook lunch en catering. Beide stortten in door het virus. Catering doen we alleen nog op aanvraag en voor grote groepen. In alle gevallen verwijzen we naar onze slager.’

‘Vanaf volgende week zijn we vijf dagen per week vier uur per dag geopend. Daardoor of ondanks dat hebben we een significante omzetverhoging gerealiseerd. Vandaar ook de keuze voor meerdere concepten. Op één plek bestellen met een uitgebreid palet aan keuzes voor elk moment van de dag.’