Horecava 2021 gaat volledig virtueel en wordt op één dag gehouden

Horecava 2021 gaat volledig virtueel en wordt op één dag gehouden

Door de toenemende coronamaatregelen heeft de Horecava besloten om de beurs helemaal virtueel te organiseren. Met presentaties en kennissessies vindt de Horecava Limited plaats op één dag: maandag 1 februari 2021.

'Een maand geleden, met de aankondiging van Horecava Limited, waren we nog vol goede hoop dat de omstandigheden rondom Covid-19 zouden verbeteren. Helaas is het tegendeel waar’, zegt Carlijn Groen, Director Food Horecava. ‘Met pijn in ons hart hebben we na de persconferentie van afgelopen dinsdag en in goed overleg met de autoriteiten, de beslissing genomen om Horecava Limited alleen virtueel door te zetten.’

'Hoe graag we ook iedereen uit de horecabranche fysiek willen verbinden, dit is niet langer het moment om dit op deze wijze te doen’, zegt Groen. ‘We gaan er alles aan doen om de branche virtueel een hart onder de riem te steken met een bruisend online programma.’

Twee weken later

In oktober maakte Horecava al bekend dat de beurs in afgeslankte vorm door kon gaan als Horecava Limited, waarbij een kleine groep genodigden in de RAI welkom was en beursbezoekers het evenement grotendeels online konden bijwonen.

Oorspronkelijk zou die hybride versie wel plaatsvinden van 11 tot en met 14 januari. Nu de beurs volledig digitaal gaat, heeft de organisatie besloten het evenement ook twee weken uit te stellen. Horecava Limited vindt plaats op maandag 1 februari 2021. ‘We willen de online beurs zo goed mogelijk neerzetten, en daar hebben we iets meer tijd voor nodig’, laat een woordvoerder weten. Ook wil de organisatie exposanten en partners wat meer tijd geven zich voor te bereiden nu de vorm aangepast wordt.

Steunen in zware tijden

Horecava Limited wil horecaondernemers in zware tijden ondersteunen met het vinden van zakelijk perspectief. Het virtuele concept is een mix van het uitwisselen van kennis en ervaringen met beleving en entertainment.

Op Het Podium staan bijvoorbeeld actuele horecazaken in de schijnwerpers. Zo is er samen met HotelloTOP het programma ‘De Horecawereld draait door’, zijn er trendsessies en praat HTC je bij over consumentengedrag. Daarnaast zijn er Talkshows over onderwerpen als big data, voedselverspilling, hybride horeca en personeel. Paneldiscussies over nieuwe verdienmodellen bieden ideeën voor de toekomst.

Bij ‘Aan Tafel’ zijn er online proeverijen. Horecabedrijven kunnen op uitnodiging een tasting box bestellen. De producten maak je vervolgens zelf klaar waarna je online mee kunt doen aan de live tasting in de Horecava-studio. Bedrijven die ondernemers kunnen ondersteunen met de uitdagingen van vandaag geven masterclasses in de Expert-studio. Voor start-ups zijn er elevator-pitch sessies.

Horecava Limited

Professionals uit de wereld van eten, drinken en buitenshuis slapen hebben op uitnodiging gratis toegang tot het virtuele event. Anders bedraagt de ticketprijs € 55. De verkoop start 14 december.