Booking.com stimuleert startups in duurzaam toerisme

Booking.com stimuleert startups in duurzaam toerisme

Booking.com wil met haar Booking.com Booster programma veelbelovende startups in duurzaam toerisme de kans geven te pitchen voor beurzen oplopend tot 500.000 euro.

Booking.com lanceert Booking.com Booster, een nieuw accelerator programma dat specifiek is ontworpen om startups, die als missie hebben een positieve impact te hebben op wereldwijd toerisme, te identificeren, te begeleiden en te financieren.

'Door middel van Booking.com Booster willen we ondernemingen in duurzaam toerisme helpen hun groei te versnellen en zodoende hun wereldwijde impact te maximaliseren', aldus Gillian Tans, ceo van Booking.com. 'Door startups deze kans te geven en met hen samen te werken, kunnen we samen ontdekken en leren wat de beste manier is om de toekomst van de bestemmingen waar we zoveel van houden te beschermen, zodat onze achter-achter-achterkleinkinderen ervan kunnen blijven genieten.'

Duurzaam toerisme

Het doel van de nieuwe groei-accelerator is om startups te ondersteunen die zich inzetten voor duurzaam toerisme op de volgende gebieden: milieubescherming, behoud van cultureel erfgoed en/of bevordering van inclusieve groei in toerisme die lokale economieën en samenlevingen ondersteunt en ontwikkelt.

Het drie weken durende Booster-programma is ontworpen in samenwerking met partnerorganisatie Impact Hub en zal bestaan uit verschillende workshops, lezingen en coachingsessies met experts uit het vakgebied, net als de mogelijkheid om een pitch te geven voor beurzen uit het fonds van Booking.com, die kunnen oplopen tot 500.000 euro.

Daarnaast krijgt de kleine groep geselecteerde startups die deel hebben genomen aan het accelerator programma in Amsterdam na afloop wekelijkse mentorsessies van deskundige sponsors van Booking.com.