nieuws

Dit zijn de 10 genomineerden voor de Dutch Hotel Award 2019

Hotel 7162

Dit zijn de 10 genomineerden voor de Dutch Hotel Award 2019
Jury van de Dutch Hotel Award op bezoek bij finalist 2018 Kapellerput (brons).

De jury van de Dutch Hotel Award heeft uit de inzendingen voor 2019 de tien genomineerden gekozen die dit jaar kans maken op de award voor hotelmanagementteams. Waar in 2018 veel grote (keten) hotels waren ingeschreven, is het volgens de organisatie van de competitie opvallend dat dit jaar de boutique hotels relatief meer vertegenwoordigd zijn.

Het thema van de Dutch Hotel Award 2019, Het succes van morgen, spreekt aan, concludeert initiatiefnemer van de competitie Francesco Monaco. ‘Een aantal aansprekende nieuwe concepten heeft zich gemeld en hebben hun visie over de strategische toekomst gegeven.’

Uit alle inzendingen zijn nu tien genomineerden gekozen door de jury. Elk jurylid gaf aan elk van de inschrijvingen punten op verschillende onderdelen. De tien hoogst scorenden maken kans op de Dutch Hotel Award 2019.

Hoewel hij nooit mededelingen doet over de hotels die de top 10 niet hebben gehaald, maakt Monaco voor één keer een uitzondering. ‘We willen Bunk Hotels een compliment maken. Dit is een compleet nieuwe hospitalityclub die dit voorjaar twee spraakmakende hotels in voormalige kerkgebouwen opent. Hun ideeën over het succes van morgen zijn echt verfrissend. Dikke complimenten van de jury voor de goed verwoorde inzending, maar vooral voor het lef waarmee de markt wordt bestormd. Hoe goed het verhaal echter ook is, er kunnen geen hotels in de top 10 worden opgenomen die hun deuren nog niet voor gasten hebben opengesteld. We hopen dan ook van harte dat het team van Bunk zich volgend jaar opnieuw zal inschrijven. De jury beoordeelt dan graag of de verwachting inderdaad zal zijn waargemaakt.’

De tien genomineerden (in alfabetische volgorde):

  • Ambassade Hotel Amsterdam
  • Black Label Hotel – Valkenburg
  • Blooming Hotel – Bergen
  • Guest House Hotel – Kaatsheuvel
  • Jaz Hotel – Amsterdam
  • Luxury Suites – Amsterdam
  • nhow – Rotterdam
  • Postillion Hotel & Convention Centre – Amsterdam
  • Villa Heidebad – Epe
  • Villa Ruimzicht – Doetinchem

De jury bestudeert de aanmeldingen van deze tien nog eens uitvoerig, en bepaalt dan welke vijf teams het tegen elkaar mogen opnemen in de halve finale. Die halve finalisten worden woensdag 17 april via Missethoreca.nl bekend gemaakt. Deze teams zullen op woensdag 22 mei het beste van zichzelf kunnen laten zien tijdens de powerpitch in de Heineken Experience te Amsterdam.

15 winnaars

Dit zijn de winnaars van de DHA tot nu toe:
2018: Novotel Amsterdam Schiphol Airport
2017: Kruisherenhotel Maastricht
2016: Ink Hotel Amsterdam
2015: Hotel van Oranje, Noordwijk
2014: Postillion Deventer
2013: Pulitzer, Amsterdam
2012: Palace Hotel, Noordwijk
2011: Townhouse, Maastricht
2010: Papendal, Arnhem
2009: De Zon, Ommen
2008: Eden American, Amsterdam
2007: Château St. Gerlach, Valkenburg a/d Geul
2006: Des Indes, Den Haag
2005: Beaumont, Maastricht
2004: Delta Hotel, Vlaardingen

Hierbij wordt vooral gelet op de inhoud: hoe sterk implementeert elk team het thema van de Dutch Hotel Award 2019 in de dagelijkse operatie van hun hotel? Welk managementteam heeft de sleutel in handen tot dat succes van morgen?

De jury van de Dutch Hotel Award bestaat uit de volgende leden:

  • Bas Tolmeijer, juryvoorzitter en eigenaar van Trust Hospitality
  • Francesco Monaco, initiatiefnemer DHA en eigenaar van Trust Hospitality
  • Marjon Prummel, hoofdredacteur Misset Horeca
  • Regine von Stieglitz, voorzitter college van bestuur Hotelschool Den Haag
  • Sjuk Akkerman, sector banker leisure ING Bank
  • Bart Meinen, sales directeur horeca Heineken
  • Sander Allegro, hospitality trendwatcher en eigenaar Allegro inn-ovations

Dutch Hotel Award

De Dutch Hotel Award is een initiatief van Trust Hospitality en vormt een jaarlijkse onderscheiding voor het hotelbedrijf waarvan het managementteam zich op een unieke manier onderscheidend heeft gemanifesteerd. DHA heeft tot doel de creativiteit en het professionalisme in de hotellerie te vergroten.


 

Reageer op dit artikel